Missa inget och håll dig uppdaterad om vad som händer under hösten/vintern i Kina 2022

aug 18, 2022 |
Nyheter

Sommaren 2022 är inne på sitt sista andetag och hösten knackar på våra dörrar. NBH hoppas att alla våra partners, följare och kollegor har haft en härlig semester och är redo att sätta igång igen!

En del säger att höststarten är det riktiga nyåret och visst för det med sig en hel del möjligheter och spännande händelser. Evenemang och kulturella traditioner är ett väl beprövat sätt att förstå och lära känna sin målgrupp.

NBH listar Kinas största händelser inför hösten/vintern 2022. Missa inte detta!

Midhöstfestivalen (månkaksfestivalen), 10-12 september

Midahöstfestivalen, även känd som Mooncake Festival, är en tradition från urminnes tider som firas med familjen och nära och kära. Festivalen är mest känd för sina månkakor. Läs mer om Kinas månkaksfestival här.

Nationaldag (Golden week), 1 – 7 oktober

Nationaldagen firas den 1 oktober. Det är också den första dagen av en veckas semester, känd som – The Golden Week! En semester för resor, tid med familjen och massor av aktiviteter runt om i landet!

Kinas internationella importmässa, 5-10 november

China International Import Expo (CIIE) hålls i Shanghai. Det är världens första nationella mässa med importtema och ett stort forum för handel och affärer.

Shoppingfestival: 11.11 (Singles day), 11 november

Singles day är världens största dag och Kinas svar på Black Friday och Cyber Monday. För marknadsförare är det en av de viktigaste dagarna på året. Det började som ett svar på Alla hjärtans dag – var stolt över att vara singel (unna dig själv shopping 😉 ). Läs hela NBH:s insikt om 11.11 här.

Double 12 (12.12) Shoppingfestival den 12 december

Den dubbla 12:an avslutar det kinesiska shoppingfestivalåret och är den tredje största shoppingfestivalen under året. Det börjar bara en månad efter singeldagen, men som marknadsförare bör du inte missa detta. Läs mer om 12.12 här.

Jul och nyår

Dessa traditioner behöver inte förklaras närmare och även om jul och nyår inte är lika stort i Kina som i västvärlden, så finns det verkligen en jul- och nyårskänsla även i Kina.

Alla dessa händelser har en sak gemensamt: de innebär stora möjligheter för ditt företag eller varumärke att komma närmare den kinesiska marknaden. Men, som alltid, gör saker med kvalitet!

NBH har mångårig erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring i Kina. Vår expertis finns tillgänglig i både Europa och Kina.

Redo att nå den kinesiska digitala marknaden?

Boka en kostnadsfri konsultation med NBH:s experter för att bedöma hur ditt företag ska gå vidare på den digitala marknaden i Kina.

DITT TEAM FÖR VARUMÄRKET CHINA

Vi är experter på hur du kan rikta din digitala marknadsföring i Kina.

Share This