Dubbel 12 Shopping Festival, ett fortsatt online shopping festival
Insikter | december 2020

Varje år äger Double 12 Shopping Festival i Kina rum den 12 december. Även om det är en månad senare än den största kinesiska online shoppingfestivalen Double 11, är försäljningstakten ett varumärke kan uppnå fortfarande värt att nämna. Baserat på data från China Post samlade China Post och andra leveranstjänstföretag in 401M-paket den 12 december 2019, med ett yoy på 24,5% jämfört med de 322M-paket som samlades in den 12 december 2018.

Före den 12 december skulle stora kinesiska e-handelsplattformar som Tmall, JD.com och Suning börja marknadsföringen av Double 12 Shopping Festival. Tmall skulle erbjuda incitament som röd ficka (kontantrabatt), och JD.com skulle erbjuda olika rabatter för att locka kunder för köp.

Sedan starten av Double 12 Shopping Festival har fler och fler produktkategorier gått med i shoppingfestivalen, inklusive men inte begränsat till kvinnor och mäns slitage, baby- och modersprodukter, hushållsartiklar, hushållsapparater, skönhetsvård etc.

Dubbel 11 Shopping Festival, Alibaba uppnådde rekordet GMV (Gross Merchandise Volume) på RMB 498,2 miljarder (RMB / USD = 0,15 per den 19 november) och YoY på 26%. Alibabas största konkurrent JD.com det anmärkningsvärda resultatet av GMV på 271,5 miljarder RMB. Även om Double 12 Shopping Festival 2020-relaterade data ännu inte har publicerats, förväntar sig analytiker en anmärkningsvärd uppnådd tillväxt jämfört med 2019.

Du har prenumererat!

Dela detta