Double 12 Shopping Festival, ett fortsatt firande av shopping på nätet

dec 28, 2020 |
Bloggartiklar

Varje år äger Double 12 Shopping Festival i Kina rum den 12 december. Även om det är en månad senare än den största kinesiska online-shoppingfestivalen Double 11, är den försäljningsökning som ett varumärke kan uppnå fortfarande värd att nämna. Baserat på data från China Post och andra leveransserviceföretag samlade 401 miljoner paket den 12 december 2019, med en YoY på 24.5% jämfört med de 322 miljoner paket som samlades in den 12 december 2018.

Före den 12 december skulle stora kinesiska e-handelsplattformar som Tmall, JD.com och Suning starta marknadsföringen av Double 12 Shopping Festival. Tmall skulle erbjuda incitament som red pocket (kontantrabatt), och JD.com skulle erbjuda olika rabatter för att locka kunder till köp.

Sedan starten av Double 12 Shopping Festival har fler och fler produktkategorier anslutit sig till shoppingfestivalen, inklusive men inte begränsat till dam- och herrkläder, baby- och moderprodukter, hushållsartiklar, hushållsapparater, skönhetsvård etc.

Double 11 Shopping Festival uppnådde Alibaba rekordet GMV (Gross Merchandise Volume) på 498,2 miljarder RMB (RMB/USD=0,15 per den 19 november), och YoY på 26%. Alibabas största konkurrent JD.com uppnådde också det anmärkningsvärda resultatet av GMV på 271,5 miljarder RMB. Även om Double 12 Shopping Festival 2020-relaterade data ännu inte har publicerats, förväntar sig analytiker en anmärkningsvärd uppnådd tillväxt jämfört med 2019.

Redo att nå den kinesiska digitala marknaden?

Boka en kostnadsfri konsultation med NBH:s experter för att bedöma hur ditt företag ska gå vidare på den digitala marknaden i Kina.

DITT TEAM FÖR VARUMÄRKET CHINA

Vi är experter på hur du kan rikta din digitala marknadsföring i Kina.

Share This