Establish presence in China

Med nästan 10 års erfarenhet skapar NBH:s experter på kinesiskt digitalt konsumentbeteende värde genom att positionera ditt varumärke som top-of-mind hos din målgrupp.

TA ANSVAR FÖR DITT VARUMÄRKE MED DIGITAL MARKNADSFÖRING I KINA

Vi ser till att ditt varumärke har rätt digital närvaro och använder rätt plattformar på rätt sätt i Kinas digitala landskap. Vi hjälper ditt företag att nå sin målgrupp i de olika faserna av kundresan.

Kinas digitala marknad kan vara knepig, men med över 1 miljard aktiva internetanvändare erbjuder Kinas växande progressiva marknad stora möjligheter.

 

Låt NBH hjälpa dig att etablera dig i Kina med…

Strategi

Klicka för att bläddra till sektion

Sociala medier

Klicka för att bläddra till sektion

.CN

CN:s webbplats

Klicka för att bläddra till sektion

WeChat
Miniprogram

Klicka för att bläddra till sektion

marknadsföringsstrategi i Kina

STRATEGI FÖR DEN KINESISKA MARKNADEN

Allt börjar med en strategi. Du känner ditt varumärke bäst och vet vilka mål du vill uppnå med dina marknadsinvesteringar. Det vi gör på NBH är att hjälpa dig att nå dem!

Vi har genomfört strategier för över 100 företag, inom B2C och B2B, och hjälpt dem att nå sina mål. För att komma in på Kinas digitala marknad är en digital strategi grundläggande.

NBH ger dig:

    • Undersökning av konkurrenter

    • Marknadsundersökningar

    • Marknadsföringsstrategi

marknadsföringsstrategi för Kina

Etablera närvaro i Kina?

Boka ett möte med en försäljningsrepresentant för att diskutera dina specifika behov för att etablera din närvaro i Kina!
Boka ett möte

kinesiska webbplatsanvändare

KINESISKA
SOCIALA MEDIER

Närvaro på sociala medier är grundläggande för marknadsföring av onlineföretag i Kina. NBH känner till Kinas sociala medielandskap, vi skapar närvaro och synlighet på de sociala medieplattformar som är mest lämpade för ditt varumärke.

NBH arbetar med de största och mest attraktiva plattformarna för att skapa engagemang och stärka ditt varumärke gentemot din specifika målgrupp.

Vår expertis omfattar en rad olika plattformar, från den främsta sociala medieplattformen i Kina – WeChat till Little Red Book, Weibo, Bilibili, Douyin/TikTok och Meituan Dianping för att nämna några.

Lär dig mer om Kinas viktigaste sociala medieplattformar och få inspiration till hur du kan rikta din digitala marknadsföring i Kina.

användning av sociala medier i Kina
WeChat-logotyp i färg
TikTok-logotyp
Bilibilis logotyp
Zhihus logotyp
Weibo-logotyp i färg
Dianpnig Logotyp
LittleRedBooks logotyp
LittleRedBooks logotyp

Etablera närvaro i Kina?

Boka ett möte med en försäljningsrepresentant för att diskutera dina specifika behov för att etablera din närvaro i Kina!
Boka ett möte

kinesiska webbplatsanvändare

KINESISK WEBBPLATS

NBH har lång erfarenhet av att anpassa företags webbplatser till den kinesiska marknaden. Vi har allt du behöver för att skapa och driva en kinesisk webbplats. Från utveckling av webbplatsen, hostinglösning, skapande av innehåll till dagligt underhåll.

Om du vill att din webbplats ska ha en snabb laddningshastighet och kunna optimera din ranking på Kinas största sökmotor Baidu (Kinas svar på Google), då måste du hosta din webbplats i Kina. För att kunna hosta din webbplats i Kina krävs en kinesisk domän och en ICP-licens.

Precis som i västvärlden är din webbplats en viktig del av ditt varumärke! NBH hjälper dig att optimera sökresultaten för din webbplats på den främsta sökmotorn i Kina, Baidu!

Bygg din kinesiska webbplats

    • Placerad i Kina
    • ICP-licens klar
    • Optimering av Baidu (sökmotor)

Läs mer om hur du skaffar en kinesisk webbplats här

kinesiska webbplatsanvändare

Etablera närvaro i Kina?

Boka ett möte med en försäljningsrepresentant för att diskutera dina specifika behov för att etablera din närvaro i Kina!
Boka ett möte

WECHAT
MINI-PROGRAMMET

WeChat med över 1,2 miljarder användare är inte bara en ”app” utan en ”superapp”, som alla i Kina använder varje dag både i sitt yrkesliv och i sitt dagliga liv.

Genom att lansera WeChat Mini Program har WeChat återigen gjort ett paradigmskifte inom mobilanvändning. WeChat Mini Program kan beskrivas som en app inom app-funktionen, som inte kräver att du som användare laddar ner något på din egen hårdvara.

Exempel på projekt för HAAN

Mini Program har utökat möjligheterna både för B2C och B2B. Med över 200 kategorier kan miniprogram utveckla allt från e-handel för att integrera ditt globala CRM-system till WeChat eller ha en portfölj för att visa upp dina produkter och tjänster för kinesiska intressenter och beslutsfattare i ett miniprogram.

Oavsett vilken bransch du verkar inom ger ett WeChat Mini Program oändliga möjligheter att anpassa vad och hur du vill interagera med din målgrupp i Kina i olika faser av deras kundresa.

Håll dig i framkant och låt NBH integrera Mini Program i din närvaro i Kina. Läs mer ingående om WeChat Mini Program här.

Boka ett möte med en av våra experter!

Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte

Håll dig uppdaterad med det senaste om Kinas digitala marknad

Share This