Baidu sökmotor
marknadsföring (SEM)
NBH kör dina Baidu-annonser för att öka varumärkeskännedomen och få direkta leads! Vi följer upp din prestation så att vi tillsammans kan utveckla och skapa en stark närvaro.
Baidu har, precis som Google, ett brett utbud av annonsverktyg för att få högre exponering i sökresultaten.
Vi skräddarsyr all digital närvaro för våra kunder, för att uppfylla deras behov och nå nya mål. Fokusera på din bransch, så ser vi till att ditt arbete kommer att synas!
Vi kör dina Baidu-annonser
På samma sätt som med Google kan sökmotormarknadsföring (SEM) skapa exponering och hjälpa till att positionera ditt varumärke gentemot din målgrupp. Det kan hjälpa ditt företag att skapa nya leads, besök på din kinesiska webbplats och öka den övergripande varumärkeskännedomen.
Baidu SEM, som också kan kallas Baidu PPC (Pay-Per-Click)-annonser, har stora möjligheter att integrera annonsering på Baidu.
Baidu SEM-strategi
Vi skräddarsyr din Baidu SEM-strategi. Vi analyserar vilka sökord som ska investeras i, vilket annonsformat som ska användas och vad som är målet för CPC, etc. Allt detta utvecklas och genomförs av NBH:s marknadsföringsexperter.
Vi spårar dina prestationer med hjälp av data
Oavsett vilka SEM-aktiviteter som utförs för ett företag är data nyckeln till att spåra prestandan.
För alla Baidu SEM-aktiviteter samlar NBH in data för varje enskilt sökord i form av visningar, klick, klickfrekvens, kostnad per klick, genererade leads och kostnader för varje enskilt sökord. Vi tror på transparens och vill att våra kunder ska känna sig delaktiga.
Direkt kommunikation
På Baidu kan du göra annonser i form av ett frågeformulär, där personer som är intresserade av dina produkter och tjänster kan fylla i ditt namn och telefonnummer. Denna typ av kommunikation är mycket uppskattad bland kinesiska kunder.
Denna information kan sedan vidarebefordras till säljteamet som kommer att kontakta de leads som genereras från Baidu SEM för att avgöra om det är en kvalificerad eller diskvalificerad lead.
Marknadsför din landningssida
Få hela din landningssida på sökmotorn Baidu märkt enligt företagets riktlinjer för varumärkesprofilering. Visa olika affärsområden beroende på vilket affärsmål som är syftet med annonsen.
NBH optimiserar din Baidu SEM …
Fallet: Kollmorgen
UPPGIFT
- Öka antalet leads till säljteamet i Kina
- Generera fler leads per klick till lägre genomsnittlig kostnad genom att testa och optimera inställningarna för Baidu SEM-konton
- Förstå användarnas klickflöden och beteende bättre och översätta det till en bättre kundupplevelse och bättre resultat
ARBETE
- Baidu SEM-strategi
- Skräddarsydd nyckelordslista för Baidu
- Daglig drift av Baidu SEM
Optimering av Baidu SEM-konton
+110 GENERERADE LEADS
-20% LÄGRE KOSTNAD PER KLICK
Mer läsning
NBH:s guide: Hur du använder Baidu SEM för att öka din närvaro på nätet i Kina
Om Kina är en viktig marknad för ditt företag bör Baidu ha samma prioritet som din Google-strategi. Baidu kan enkelt beskrivas som "Kinas Google", och om man tar en snabb titt så finns det många likheter, dels utseendemässigt, men när det gäller sökmotorer, SEO och...
NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina
För att driva tillväxt på dagens mycket konkurrensutsatta marknad måste du lära dig hur man utvecklar en framgångsrik B2B-marknadsföringsstrategi för Kina. Det handlar om att bygga upp varumärkeskännedom och skapa ökad efterfrågan på era produkter från era målföretag....
NBH:s guide: Webbplats med kinesiskt värdskap – Fördelar, nackdelar och hur det kan förbättra din närvaro på nätet
Att hosta sitt företags webbplats lokalt i Kina kan uppfattas som krångligt och lite onödigt. Kanske har du redan en välfungerande webbplats, så varför inte bara översätta den? Det finns många anledningar till varför det inte är en så bra idé, så låt oss djupdyka i...
NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna Tripadvisor, men i Kina är det...
Boka ett möte med en av våra experter!
Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte