Baidu sökmotormarknadsföring (SEM)

NBH driver dina Baidu-annonser för att öka varumärkeskännedomen och få direkta leads! Vi spårar dina resultat så att vi tillsammans kan utveckla och skapa en stark närvaro.    

Baidu har, precis som Google, ett brett utbud av annonseringsverktyg för att få högre exponering i sökresultaten. 

Vi anpassar all digital närvaro för våra kunder för att uppfylla deras behov och nå nya mål. Fokusera på din bransch, så ser vi till att ditt arbete syns! 

sökmotormarknadsföring Kina

Vi driver dina Baidu-annonser

På samma sätt som med Google kan SEM (Search Engine Marketing) skapa exponering och hjälpa till att positionera ditt varumärke riktat till din målgrupp. Det kan hjälpa ditt företag att skapa nya leads, besök på din kinesiska hemsida och öka den allmänna varumärkeskännedomen. 

Baidu SEM, som också kan kallas Baidu PPC-annonser (Pay-Per-Click), har stora möjligheter att integrera annonsering på Baidu.

baidu sem

Baidu SEM-strategi

Vi skräddarsyr din Baidu SEM-strategi. Vi analyserar vilka sökord du ska investera i, vilket annonsformat du ska använda, vilket mål du ska ha för CPC osv. Allt detta utvecklas och utförs av NBH:s marknadsföringsexperter.

baidu sem resultat

Vi spårar din prestation med hjälp av data

Oavsett vilken SEM-verksamhet som bedrivs för ett företag är data nyckeln till att spåra resultatet.  

För alla Baidu SEM-aktiviteter samlar NBH in data för varje enskilt sökord i form av antal visningar, klick, klickfrekvens, kostnad per klick, genererade leads och kostnader per sökord. Vi tror på transparens och vill att våra kunder ska känna sig inkluderade.  

kolmorgen mobilt innehåll

Direkt kommunikation

På Baidu kan du göra annonser i form av ett frågeformulär där personer som är intresserade av dina produkter och tjänster kan fylla i ditt namn och telefonnummer. Den här typen av kommunikation är mycket uppskattad bland kinesiska kunder.   

Denna information kan sedan skickas vidare till säljteamet som kontaktar de leads som genererats från Baidu SEM.  

landningssida på baidu

Marknadsför din landningssida

Få hela din landningssida på sökmotorn Baidu märkt enligt företagets riktlinjer för varumärkesprofilering. Visa olika företagsavdelningar beroende på vilket affärsmål som är syftet med annonsen.  

Kom igång med SEM i Kina

Boka ett möte med en av våra experter. Tillsammans diskuterar vi dina specifika behov och får veta mer om hur vi kan hjälpa dig att använda SEM i din marknadsföring i Kina!
Boka ett möte

Baidu SEO?

Vi är inte bara experter på Baidu SEM, utan också på Baidu SEO. Ta reda på mer om Baidu SEO och hur NBH kan hjälpa dig! 

NBH optimizes din Baidu SEM ...

revision av baidu-webbplats

Kundexempel: Kollmorgen

Uppdrag

  • Öka antalet leads till säljteamet i Kina
  • Generera fler leads med lägre kostnad per klick och lägre genomsnittlig kostnad genom att testa och optimera inställningarna för Baidu SEM-kontot
  • Förstå användarnas klickflöden och beteende för att utveckla bättre resultat

VÅRT ARBETE

  • Baidu SEM-strategi
  • Skräddarsydda nyckelord för Baidu
  • Daglig drift av Baidu SEM

    Optimering av Baidu SEM-konton

    +110 LEADS GENERERADE

    -20 % LÄGRE KOSTNAD PER KLICK

    Mer läsning

    NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din närvaro på nätet i Kina?

    Kinas sociala medier kan för många beskrivas som en djungel och förvirrande att navigera i. Men om du har varit involverad i Kina ett tag har du förmodligen hört talas om Weibo. Det är en social medieplattform som enkelt kan beskrivas som en "mikroblogg". Weibo...

    NBH:s guide till branschmedier: Vikten av PR för B2B i Kina

    Marknadsföringsstrategin för många B2B-företag har fram till nyligen varit mer traditionell i form av utställningar på mässor, deltagande i evenemang, utbyte av visitkort och uppbyggnad av affärsrelationer genom middagar. Men den digitala utvecklingen har långsamt...

    Boka ett möte med en av våra experter!

    Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
    Boka ett möte

    Håll dig uppdaterad med det senaste om den kinesiska digitala marknaden

    Dela detta