Douyin
– Den kinesiska TikTok
Om du har förstått den blomstrande trenden med TikTok kan du tänka på Kinas TikTok som större!
Douyin i Kina är en ultimat digital marknadsföringsplattform för alla typer av branscher. Videoplattformen skapar goda möjligheter att öka varumärkeskännedomen och direkta leads.
Tänk utanför boxen! Låt NBH hjälpa dig att sticka ut genom att använda Douyin för att öka din närvaro på nätet i Kina!
Douyin - moderappen till Tiktok!
Om vi säger Douyin kanske det inte säger dig så mycket, men om vi säger TikTok hoppas vi att du är på det!
Även om TikTok är den västerländska versionen av Douyin, finns det några stora skillnader. I västvärlden är TikTok främst en app för unga vuxna och tonåringar, men i Kina används Douyin i alla åldrar och av alla typer av personer.
Det första och mest uppenbara skälet till att inkludera Douyin i din marknadsföringsplan är att ingen annan app kan få så stor synlighet på så kort tid som Douyin.
Jämfört med västerländska TikTok har Douyin också ett eget ekosystem för e-handel där användaren kan göra inköp direkt i appen.
Det finns många fördelar med ett företagskonto på Douyin, bland annat möjligheten att göra längre videor, få tillgång till reklam, sticker-adds och mer synlighet genom algoritmerna.
Förutom att skapa varumärkeskännedom är Douyin också en stark plattform att arbeta med om ditt mål är att generera trafik på en specifik e-handelskanal som Tmall.
Viktiga fakta
- 700+ miljoner dagliga aktiva användare
- 120 minuter daglig genomsnittlig tid spenderad på Douyin
Mer läsning
NBH-guiden: Möt Douyin, mamman till Tiktok. Hur kan du som marknadsförare använda Douyin för din närvaro på nätet i Kina?
Om vi säger Douyin kanske det inte säger er så mycket, men om vi säger Tiktok hoppas jag att ni är med på det! Även om Tiktok är den västerländska versionen av Douyin, finns det många stora skillnader. Som så ofta när det gäller det digitala Kina anammas nya...
NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina
För att driva tillväxt på dagens mycket konkurrensutsatta marknad måste du lära dig hur man utvecklar en framgångsrik B2B-marknadsföringsstrategi för Kina. Det handlar om att bygga upp varumärkeskännedom och skapa ökad efterfrågan på era produkter från era målföretag....
NBH:s guide: Webbplats med kinesiskt värdskap – Fördelar, nackdelar och hur det kan förbättra din närvaro på nätet
Att hosta sitt företags webbplats lokalt i Kina kan uppfattas som krångligt och lite onödigt. Kanske har du redan en välfungerande webbplats, så varför inte bara översätta den? Det finns många anledningar till varför det inte är en så bra idé, så låt oss djupdyka i...
NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna Tripadvisor, men i Kina är det...
Boka ett möte med en av våra experter!
Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte