Douyin
- Den kinesiska TikTok

Om du har förstått TikToks blomstrande trend kan du tänka dig att Kinas TikTok är större!

Douyin i Kina är en ultimat plattform för digital marknadsföring för alla typer av branscher. Videoplattformen skapar goda möjligheter att öka varumärkeskännedomen och direkt leda till nya kunder.

Tänk utanför boxen! Låt NBH hjälpa dig att sticka ut genom att använda Douyin för att öka din närvaro online i Kina!

exempel på douyin/tiktok
TikTok-logotyp

Douyin - Tiktoks moderapp!

Om vi säger Douyin säger det kanske inte så mycket, men om vi säger TikTok så borde det vara mer än bekant! 

Även om TikTok är den västerländska versionen av Douyin finns det några stora skillnader. I västvärlden är TikTok främst en app för unga vuxna och tonåringar, men i Kina används Douyin i alla åldrar och av alla typer av personer. 

Det första och mest uppenbara skälet till att inkludera Douyin i din marknadsföringsplan är att ingen annan app kan få så stor synlighet på så kort tid som Douyin. 

exempel på douyin/tiktok

Jämfört med västerländska TikTok har Douyin också ett eget ekosystem för e-handel där användarna kan göra inköp direkt i appen.  

Det finns många fördelar med ett företagskonto på Douyin, bland annat möjligheten att göra längre videor, få tillgång till annonsering, kampanjer och större synlighet genom algoritmer.  

Förutom att skapa varumärkeskännedom är Douyin också en bra plattform att arbeta med om ditt mål är att skapa trafik på en specifik e-handelskanal såsom Tmall.

Fakta

  • Över 700 miljoner aktiva användare per dag  
  • 120 minuter daglig genomsnittlig tid som spenderas på Douyin  

Vill du veta mer om Douyin?

Boka ett möte med en av våra experter och ta reda på hur vi kan hjälpa dig att lyckas på Douyin!
Boka ett möte

Mer läsning

NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping

Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna...

NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din närvaro på nätet i Kina?

Kinas sociala mediescen kan för många beskrivas som en djungel och förvirrande att navigera i. Men om du har varit engagerad i Kina ett tag har du förmodligen hört talas om Weibo. Det är en social medieplattform som enkelt kan beskrivas som en "mikroblogg". Weibo är nästa...

Boka ett möte med en av våra experter!

Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte

Håll dig uppdaterad med det senaste om den kinesiska digitala marknaden

Dela detta