Douyin
- Den kinesiska TikTok
Om du har förstått TikToks blomstrande trend kan du tänka dig att Kinas TikTok är större!
Douyin i Kina är en ultimat plattform för digital marknadsföring för alla typer av branscher. Videoplattformen skapar goda möjligheter att öka varumärkeskännedomen och direkt leda till nya kunder.
Tänk utanför boxen! Låt NBH hjälpa dig att sticka ut genom att använda Douyin för att öka din närvaro online i Kina!



Douyin - Tiktoks moderapp!
Om vi säger Douyin säger det kanske inte så mycket, men om vi säger TikTok så borde det vara mer än bekant!
Även om TikTok är den västerländska versionen av Douyin finns det några stora skillnader. I västvärlden är TikTok främst en app för unga vuxna och tonåringar, men i Kina används Douyin i alla åldrar och av alla typer av personer.
Det första och mest uppenbara skälet till att inkludera Douyin i din marknadsföringsplan är att ingen annan app kan få så stor synlighet på så kort tid som Douyin.

Jämfört med västerländska TikTok har Douyin också ett eget ekosystem för e-handel där användarna kan göra inköp direkt i appen.
Det finns många fördelar med ett företagskonto på Douyin, bland annat möjligheten att göra längre videor, få tillgång till annonsering, kampanjer och större synlighet genom algoritmer.
Förutom att skapa varumärkeskännedom är Douyin också en bra plattform att arbeta med om ditt mål är att skapa trafik på en specifik e-handelskanal såsom Tmall.
Fakta
- Över 700 miljoner aktiva användare per dag
- 120 minuter daglig genomsnittlig tid som spenderas på Douyin
Mer läsning
NBH-guiden: Möt Douyin, Tiktoks Kinesiska motsvarighet. Hur kan du som marknadsförare använda Douyin för din närvaro på nätet i Kina?
Om vi säger Douyin säger det kanske inte så mycket, men om vi säger Tiktok hoppas jag att du är med! Även om Tiktok är den västerländska versionen av Douyin finns det många stora skillnader. Som ofta när det gäller det digitala Kina antas nya plattformar snabbare av användarna och snabbt...
NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna...
NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din närvaro på nätet i Kina?
Kinas sociala mediescen kan för många beskrivas som en djungel och förvirrande att navigera i. Men om du har varit engagerad i Kina ett tag har du förmodligen hört talas om Weibo. Det är en social medieplattform som enkelt kan beskrivas som en "mikroblogg". Weibo är nästa...
NBH Guide to B2B Opinion Leaders: Bygger varumärkeskännedom och ökar försäljningen med en expert inom din bransch!
En trend inom B2B-sektorn är den marknadsföringsomvandling som många företag genomgår. Digital marknadsföring har blivit allt viktigare för B2B-företag i allmänhet, och för dem som siktar på den kinesiska marknaden i synnerhet. I denna...
Boka ett möte med en av våra experter!
Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte
