Little Red Book
Little Red Book, LRB, är Kinas största sociala medie platformarna och en av de viktigaste för B2C-varumärken.
NBH har många goda exempel från LRB. Med vår professionella kunskap inom digital marknadsföring och vårt stora KOL-nätverk (influencer) kan vi hjälpa dig att sticka ut bland dina konkurrenter i Kina!



Little Red Book - den största sociala shoppingplattformen i Kina
Little Red Book (LRB), även känd som Xiaohongshu 小红书 och RED, är Kinas största sociala shoppingplattform. Det är Kinas främsta plattform för att dela med sig av produktrecensioner, skönhetstips, dagliga outfits, livsstilsbilder och e-handel.
LRB är den kinesiska motsvarigheten till Instagram och Pinterest tillsammans och är en av de hetaste sociala medierna i Kina, en viktig plattform för B2C-varumärken.
Little Red Book är helt enkelt ett måste för B2C-varumärken.

Med ett Little Red Book konto och samarbeten med KOLs kan du skapa engagemang, följare och bygga varumärkeskännedom.
Little Red Book har också en unik möjlighet att ansluta din globala webbplats för direkt onlinehandel.
NBH skapar ditt konto och hanterar ditt dagliga innehåll med allt från bilder, videor och texter.
Få en kickstart och en bredare exponering på LRB med KOL-marknadsföring (influencer marketing). Vi har ett brett nätverk för KOLs och KOCs. På så sätt skapar ditt företag förtroende och ökar ditt varumärkesengagemang i Kina.
Fakta
- Över 300 miljoner registrerade användare
- Över 100 miljoner aktiva användare varje månad
Mer läsning
NBH-Guide: Little Red Book - Den sociala fusionsappen där UGC-communityt möter e-handel
Little Red Book (LRB), även känd som Xiaohongshu 小红书 och RED, är Kinas största sociala shoppingplattform. Det är Kinas främsta plattform för att dela med sig av produktrecensioner, skönhetstips, dagliga outfits, foton av livsstilen osv. LRB är den kinesiska motsvarigheten till Instagram och...
NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna...
NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din närvaro på nätet i Kina?
Kinas sociala mediescen kan för många beskrivas som en djungel och förvirrande att navigera i. Men om du har varit engagerad i Kina ett tag har du förmodligen hört talas om Weibo. Det är en social medieplattform som enkelt kan beskrivas som en "mikroblogg". Weibo är nästa...
NBH Guide to B2B Opinion Leaders: Bygger varumärkeskännedom och ökar försäljningen med en expert inom din bransch!
En trend inom B2B-sektorn är den marknadsföringsomvandling som många företag genomgår. Digital marknadsföring har blivit allt viktigare för B2B-företag i allmänhet, och för dem som siktar på den kinesiska marknaden i synnerhet. I denna...
Boka ett möte med en av våra experter!
Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte
