Lilla röda boken

Little Red Book, LRB, är Kinas största sociala shoppingplattform och en av de viktigaste plattformarna för B2C-varumärken.

NBH har många goda kundexempel hos LRB. Med vår professionella kunskap inom digital marknadsföring och vårt stora KOL-nätverk (influencer) kan vi hjälpa dig att sticka ut bland dina konkurrenter i Kina!

lilla röda boken sociala medier china
LittleRedBooks logotyp

Little Red Book - Den största sociala shoppingplattformen i Kina

Little Red Book (LRB), även känt som Xiaohongshu 小红书 och RED, är Kinas största sociala shoppingplattform. Det är Kinas go-to plattform för att dela produktrecensioner, skönhetstips, dagliga outfits, livsstilsbilder och e-handel.

LRB är den kinesiska motsvarigheten till Instagram och Pinterest och är en av de hetaste sociala medieplattformarna i Kina, en viktig plattform för B2C-varumärken att vara närvarande på.

Little Red Book är helt enkelt en ”måste ha”-plattform för B2C-varumärken.

lilla röda boken sociala medier china

Om du är ett konsumentvarumärke som riktar sig till kinesiska konsumenter är det viktigt att ha ett officiellt konto på Little Red Book, så att du kan engagera dig med din specifika målgrupp och öka din följarbas online i Kina.

Little Red Book har också den unika möjligheten att ansluta din globala webbplats för direkt online-shopping.

NBH skapar ditt konto, hanterar ditt dagliga innehåll med allt från bilder, videor och copy writing.

Få en kick-start och bredare exponering hos LRB med KOL-marknadsföring (influencer marketing). Vi har ett brett nätverk för KOL:s och KOC:s. På så sätt skapar ditt företag förtroende och ökar ditt varumärkes engagemang i Kina.

Viktiga fakta

  • 300+ miljoner registrerade användare
  • 100+ miljoner aktiva användare varje månad

Vill du veta mer om Lilla röda boken?

Boka ett möte med våra säljare och ta reda på hur vi kan hjälpa dig att lyckas på Little Red Book!
Boka ett möte

Mer läsning

NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina

NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina

För att driva tillväxt på dagens mycket konkurrensutsatta marknad måste du lära dig hur man utvecklar en framgångsrik B2B-marknadsföringsstrategi för Kina. Det handlar om att bygga upp varumärkeskännedom och skapa ökad efterfrågan på era produkter från era målföretag....

NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping

NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping

Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna Tripadvisor, men i Kina är det...

Boka ett möte med en av våra experter!

Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte

Håll dig uppdaterad med det senaste om Kinas digitala marknad

Share This