Wechat

I Kina är WeChat grunden för digital närvaro oavsett bransch.

NBH har lång erfarenhet av att hjälpa företag att skapa varumärkeskännedom och direkta leads.

Använd WeChat för att maximera din synlighet och skapa trovärdighet och tillväxt!

WeChat-logotyp

WeChat - nr 1 Plattform för sociala medier i Kina

WeChat är ryggraden för alla företag som etablerar sig i Kina. Plattformen är grundläggande för din verksamhet i Kina, både för B2C och B2B.

Appen kan hantera alla dagliga uppgifter och är den viktigaste appen för sociala medier och kommunikation i Kina.

WeChat har gått från en app för mikromeddelanden till en mega-app som, enkelt uttryckt, kan hantera nästan vad som helst. Med dess olika funktioner kan du göra allt från att nätverka, skapa ditt företagskonto, betala till att använda WeChat som en försäljningskanal för e-handel.

WeChat är den självklara plattformen för varumärken när det gäller envägskommunikation, varumärkespositionering och ökad varumärkeslojalitet.

WeChat har lyckats skapa ett unikt ekosystem och på många sätt omdefinierat konceptet med en app. Med sin enorma spridning och popularitet är den ett måste för alla som vill göra affärer eller marknadsföra sig i Kina.

Viktiga fakta

  • 1,2+ miljarder dagliga aktiva användare
  • Dagliga användare spenderar i genomsnitt 77 minuter per dag

Vill du lära dig mer om WeChat?

Boka ett möte med våra säljare och ta reda på hur vi kan hjälpa dig att lyckas på WeChat!
Boka ett möte

Mer läsning

NBH:s guide: Använder du WeChat med dess fulla potential?

NBH:s guide: Använder du WeChat med dess fulla potential?

NBH har skapat en fullständig WeChat-guide där du kan lära dig allt du behöver veta om WeChat. WeChat med alla sina funktioner är ibland svårt att få grepp om hur det kan användas både ur ett användar- och affärsperspektiv. I denna Insight har vi sammanfattat ämnena i...

NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina

NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina

För att driva tillväxt på dagens mycket konkurrensutsatta marknad måste du lära dig hur man utvecklar en framgångsrik B2B-marknadsföringsstrategi för Kina. Det handlar om att bygga upp varumärkeskännedom och skapa ökad efterfrågan på era produkter från era målföretag....

NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping

NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping

Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna Tripadvisor, men i Kina är det...

Boka ett möte med en av våra experter!

Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte

Håll dig uppdaterad med det senaste om Kinas digitala marknad

Share This