Zhihu

Den stora Q&A-plattformen i Kina har blivit en stor succé!

På Zhihu kan du skapa ditt eget konto, nå ut till branschspecifika forum eller samarbeta med professionella influencers i din bransch!

NBH rekommenderar starkt Zhihu för B2B-företag för att skapa varumärkeskännedom, direkta leads och öka din SEO i sökresultaten!

zhihu sociala medier Kina
Zhihus logotyp

Zhihu - Plattformen för frågor och svar

Dess varumärke Zhihu kan översättas till ”Vet du?”, och det är den största Q&A-plattformen i Kina. Plattformen kan jämföras med den amerikanska webbplatsen Quora eller en kunskapsbank som Wikipedia.

Huvudsyftet med plattformen är att användarna ska kunna ställa frågor och få svar från det community som använder Zhihu-plattformen.

Zhihu passar bra för specifika branscher som vill interagera och dela kunskap med potentiella kunder.

zhihu sociala medier Kina

För B2B-företag kan Zhihu vara en mycket effektiv och relevant plattform för att interagera med branschfolk. Skräddarsy copywriting om ditt företag och få branschexperter att lära sig mer om ditt företags produkter och tjänster.

Aktiviteter på Zhihu har också en positiv inverkan på din SEO. NBH har stor erfarenhet av att arbeta med olika branschkonton eller yrkesverksamma (influencer) som är aktiva på Zhihu och arbetar inom olika områden.

Viktiga fakta

  • 420+ miljoner registrerade användare
  • 98% av deras användare är äldre än 18 år.

Vill du veta mer om Zhihu?

Boka ett möte med våra säljare och ta reda på hur vi kan hjälpa dig att lyckas på Zhihu!
Boka ett möte

Mer läsning

NBH-guiden: Kände du till Zhihu知乎-plattformen?

NBH-guiden: Kände du till Zhihu知乎-plattformen?

När man tänker på sociala nätverk och digitala plattformar i Kina tänker man kanske på Wechat, Weibo och Douyin (Tiktok). Men kände du till Zhihu? Varumärket kan översättas till "Do you know?" och är den största plattformen för frågor och svar i Kina. Plattformen kan...

NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina

NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina

För att driva tillväxt på dagens mycket konkurrensutsatta marknad måste du lära dig hur man utvecklar en framgångsrik B2B-marknadsföringsstrategi för Kina. Det handlar om att bygga upp varumärkeskännedom och skapa ökad efterfrågan på era produkter från era målföretag....

NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping

NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping

Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna Tripadvisor, men i Kina är det...

Boka ett möte med en av våra experter!

Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte

Håll dig uppdaterad med det senaste om Kinas digitala marknad

Share This