NBH har utsetts till digital marknadsföringsbyrå i Kina för Stockholm Business Region

dec 10, 2020 |
Nyheter

NBH vann Stockholm Business Region Groups upphandlingsprocess för digitala tjänster i Kina. Upphandlingsprocessen utvärderades baserat på byråernas kvalifikationer, skriftliga förslag och muntlig presentation. Hela processen hanterades av Colligio på uppdrag av Stockholm Business Region.

Här ingår Invest Stockholm och Visit Stockholm, som tillsammans främjar, utvecklar och marknadsför Stockholm internationellt som investerings- och turistdestination. NBH har nu utsetts av Stockholm Business Region till ansvarig byrå för all digital kommunikation mot den kinesiska marknaden, inklusive men inte begränsat till hantering av dess konton på sociala medier.

”Vi är glada och förväntansfulla över att inleda vårt samarbete med Invest Stockholm och Visit Stockholm. Vi är övertygade om att vi i partnerskap med Stockholm Business Region kommer att vara en idealisk varumärkesrepresentant för Stockholm och föra fram många oräkneliga änglar till de kinesiska företagen och kinesiska resenärerna”. Säger Jonathan Kullman, VD på NBH.

NBH är en digital boutique-byrå baserad i Shanghai, Stockholm, Köpenhamn, Helsingfors och Reykjavik med ett nischat fokus på att fånga kinesiska kunder genom att utveckla kärnan i nordiska varumärkesberättelser. NBH är förmodligen den bästa gatekeepern för nordiska varumärken gentemot de kinesiska kunderna eftersom varje medarbetare på NBH har yrkeserfarenhet från både Norden och Kina, förutom det uppenbara faktum att alla är digitalt kunniga och professionella marknadsförare.

”Visit Stockholm är glada över att samarbeta med NBH i Kina. Det är en viktig marknad för Stockholm och vi ser fram emot att arbeta tillsammans”, säger Caroline Strand, VD på Visit Stockholm.

Redo att nå den kinesiska digitala marknaden?

Boka en kostnadsfri konsultation med NBH:s experter för att bedöma hur ditt företag ska gå vidare på den digitala marknaden i Kina.

DITT TEAM FÖR VARUMÄRKET CHINA

Vi är experter på hur du kan rikta din digitala marknadsföring i Kina.

Share This