NBH:s nätverk: De kinesiska resenärernas återkomst

maj 1, 2023 |
Nyheter

Kina har nyligen öppnats för resor igen efter att ha varit föremål för stränga restriktioner på grund av pandemin i nästan tre år. Detta har haft en betydande inverkan på den globala turismen. Före pandemin hade många länder och företag, till exempel Sverige, ändrat sin turiststrategi för att bättre kunna tillgodose de kinesiska turisterna. Detta innebar att tillhandahålla kinesiskspråkiga guider för att vara tillgängliga på sociala medieplattformar som WeChat.

Kina är en snabbväxande marknad som utvecklas snabbt både när det gäller digitala plattformar men också när det gäller livsstil och resmönster.

När Kina fortsätter att återhämta sig efter pandemin är det viktigt för resmålen att förstå och tillgodose de kinesiska turisternas förändrade behov och förväntningar.

Delta i vårt evenemang och lär dig mer om Kinas turism och hur du bättre kan nå ut till kinesiska resenärer!

Om evenemanget

Kina har öppnat upp för utlandsresor, och kinesiska resenärer kommer snart att återvända till Norden igen. Våra experter ger dig den senaste informationen från Kina, med fokus på digitala plattformar och vad du kan göra för att förbereda dig.

Talare: Vi är glada över att ha NBH CCO Richard Hårdhänge och Account Director Johanna Atterby som våra talare för detta event! De är båda specialister på den kinesiska marknaden, har lång erfarenhet av att bo i Kina, talar flytande kinesiska och innan de började på NBH arbetade de på ett turistföretag med fokus på Kina!

När: Torsdagen den 25 maj 2023

Tid: 8.30-10.30

8.30-9.00 Frukostmingel

9.00-10.30 Evenemang

Var: Convendum, Fleminggatan 18 Stockholm

Kostnad: Evenemanget är kostnadsfritt!

Delta i evenemanget? Klicka och registrera dig nedan!

  • LinkedIn
  • Facebook

Redo att nå den kinesiska digitala marknaden?

Boka en kostnadsfri konsultation med NBH:s experter för att bedöma hur ditt företag ska gå vidare på den digitala marknaden i Kina.

DITT TEAM FÖR VARUMÄRKET CHINA

Vi är experter på hur du kan rikta din digitala marknadsföring i Kina.

Share This