Guider
NBH:s guide till branschmedier: Vikten av PR för B2B i Kina
Marknadsföringsstrategin för många B2B-företag har fram till nyligen varit mer traditionell i form av utställningar på mässor, deltagande i evenemang, utbyte av visitkort och uppbyggnad av affärsrelationer genom middagar. Men den digitala utvecklingen har långsamt...
NBH-guiden: Hur du använder Baidu SEM för att öka din närvaro på nätet i Kina
Om Kina är en viktig marknad för ditt företag bör Baidu ha samma prioritet som din Google-strategi. Baidu kan lätt beskrivas som "Kinas Google", och om man tar en snabb titt finns det många likheter, delvis i utseendet, men också i...
NBH-guiden: Möt Douyin, Tiktoks Kinesiska motsvarighet. Hur kan du som marknadsförare använda Douyin för din närvaro på nätet i Kina?
Om vi säger Doyin säger det kanske inte så mycket, men om vi säger Tiktok hoppas jag att du är med på det! Även om Tiktok är den västerländska versionen av Douyin finns det många stora skillnader. Som ofta när det gäller det digitala Kina antas nya plattformar snabbare av användarna och snabbt...
NBH-guiden: 10 steg för att lyckas med Baidu SEO
Intro Företag, särskilt inom B2B, tror att det är en utmaning att nå den kinesiska marknaden, vilka plattformar finns det och vilka ska man prioritera? I den här guiden kommer vi att prata Baidu! I västvärlden pratar vi Google och uttrycket "let's google it" har blivit normaliserat.....
NBH-guiden: Kom igång med WeChat Miniprogram!
WeChat Mini Program har ändrat paradigmet för mobilanvändning, hur kan WeChat Mini Program vara din lösning? NBH har skapat en komplett guide till WeChat Mini Program. Lär dig allt du behöver veta genom att ladda ner vår kostnadsfria 16-sidiga guide: Vad är det?Varför Mini...
NBH-guiden: Little Red Book - Den sociala fusionsappen där UGC-communityt möter e-handel
Little Red Book (LRB), även känd som Xiaohongshu 小红书 och RED, är Kinas största sociala shoppingplattform. Det är Kinas främsta plattform för att dela med sig av produktrecensioner, skönhetstips, dagliga outfits, foton av livsstilen osv. LRB är den kinesiska motsvarigheten till Instagram och...
NBH-guiden: Använder du WeChat med full potential?
NBH har skapat en fullständig WeChat-guide där du kan lära dig allt du behöver veta om WeChat. WeChat med alla dess funktioner är ibland svårt att få grepp om hur det kan användas både ur ett användar- och företagsperspektiv. I denna Insikt har vi sammanfattat...
NBH-guiden: Vad är framgången bakom Bilibili och hur kan det vara ett verktyg för marknadsföring på nätet?
Vi har sett det förut: när en plattform blir stor tar det inte lång tid innan den blir mycket stor. En snabbt växande plattform som vi måste observera är Bilibili, särskilt om du vill förstå det kinesiska e-landskapet och ännu viktigare om du vill göra...
NBH-guiden: Kände du till Zhihu 知乎-plattformen?
När du tänker på sociala nätverk och digitala plattformar i Kina kanske du tänker på Wechat, Weibo och Douyin (Tiktok). Men kände du till Zhihu? Varumärket kan översättas till "Vet du?" och är den största plattformen för frågor och svar i Kina. Plattformen kan vara...
NBH-guiden: TikTok - varumärkenas inkörsport till den yngre målgruppen
TikTok är den populära appen som på senare tid har fyllt rubrikerna över hela världen. Denna populära app har 800 miljoner aktiva användare och har laddats ner över 2 miljarder gånger på App Store och Google Play. Sannolikheten för att du har hört talas om den här appen är ...