Insights
China’s Cultural Tradition: How to celebrate the Qingming Festival?
Today, the 5th of April, we want to draw attention to one of China's traditional holidays, the Qingming festival! 🌞 Due to covid, the celebration might look a bit different this year. But still, we would like to give a shoutout to this beautiful holiday and give you a...
NBH summerar framgångsrika inhemska kampanjer under Internationella kvinnodagen
I Kina har Internationella kvinnodagen (IWD) på senare år fått mer uppmärksamhet. Denna helgdag har länge jämförts med Alla hjärtans dag eller mors dag, men har på senare tid handlat mer om att fira kvinnors framsteg i samhället och att söka ännu bättre...
NBH-guiden: Little Red Book - Den sociala fusionsappen där UGC-communityt möter e-handel
Little Red Book (LRB), även känd som Xiaohongshu 小红书 och RED, är Kinas största sociala shoppingplattform. Det är Kinas främsta plattform för att dela med sig av produktrecensioner, skönhetstips, dagliga outfits, foton av livsstilen osv. LRB är den kinesiska motsvarigheten till Instagram och...
Nyårsspecial: NBH tar en närmare ditt på Tiger-kampanjerna
Varje år inför det kinesiska nyåret är det alltid intressant att se hur varumärken riktar in sig på sina nyårskampanjer. I år har det skett en ökning av nyårshandeln, både när det gäller globala och inhemska säljare. Vi tror att detta inte bara är...
NBH ger dig sina spaningar för 2022: Vi listar fem trender att hålla ögonen på!
NBH har under 2021 följt och analyserat Kinas digitala trender, nu är det dags att blicka framåt och se vad som förväntas inträffa år 2022? Vilka trender kommer att fortsätta att växa och vilka är här för att stanna, och vilka nya trender kommer att blomstra? NBH har valt att lista 5 trender, vi...
NBH-guiden: Använder du WeChat med full potential?
NBH har skapat en fullständig WeChat-guide där du kan lära dig allt du behöver veta om WeChat. WeChat med alla dess funktioner är ibland svårt att få grepp om hur det kan användas både ur ett användar- och företagsperspektiv. I denna Insikt har vi sammanfattat...
Den nya konsument generationen: Gen Z:s uppgång och kulturella opinionsbildare – vilka är de?
Kinas influencermarknad genomgår för närvarande en stor förändring. Men vad är det egentligen som händer? Med den nya ökningen av nya konsumenter från Generation Z som letar efter mer autentiska och personliga trendsättare, har ett nytt koncept Cultural Opinion Leaders (COL) haft en ...
The NBH Guide: What is the success behind Bilibili and How can it be a tool for online marketing?
Vi har sett det förut: när en plattform blir stor tar det inte lång tid innan den blir mycket stor. En snabbt växande plattform som vi måste observera är Bilibili, särskilt om du vill förstå det kinesiska e-landskapet och ännu viktigare om du vill göra...
En känsla av nya möjligheter för skönhetsprodukter i Kina: NBH guidar dig genom de nya ändringarna i djurförsöksreglerna
Rena skönhetsprodukter, som ibland nämns som grymhetsfria produkter, är nu på väg till Kina. Eller är de det? En våg av internationella rena skönhetsmärken står redan i kö för att komma in. Ändå finns det en hel del förvirrande när det gäller den nya djurförsökslagen för ...
The NBH Guide: Did you know about the Zhihu 知乎 platform?
När du tänker på sociala nätverk och digitala plattformar i Kina kanske du tänker på Wechat, Weibo och Douyin (Tiktok). Men kände du till Zhihu? Varumärket kan översättas till "Vet du?" och är den största plattformen för frågor och svar i Kina. Plattformen kan vara...