Insikter

"NBH-guiden"– Kände du till Zhihu 知乎 plattform?

"NBH-guiden"– Kände du till Zhihu 知乎 plattform?

När du tänker på sociala nätverk och digitala plattformar i Kina kan du tänka på Wechat, Weibo och Douyin (Tiktok). Men kände du till Zhihu? Varumärket kan översättas till "Vet du?" och det är den största Q&A-plattformen i Kina. Plattformen kan vara...

Vikten av online PR i Kina

Vikten av online PR i Kina

Globalt sett är PR i allmänhet en mycket kraftfull form av kommunikation. PR och online PR i Kina är en av de mest kostnadseffektiva kommunikationsformerna för att utveckla bilden och ryktet för ditt företag, varumärke eller produkt. Online PR är mycket viktigt ...

Digitala marknadsförings trender i Kina 2021

Digitala marknadsförings trender i Kina 2021

2020 gav oss en aldrig tidigare skådad motgång inom landet och globalt. Företag som tidigare fanns har plötsligt försvunnit, och företag från olika branscher måste plötsligt förlita sig på onlinekanaler mycket mer än de var vana vid. Några lyckliga har gjort...

2020 Double 11 Shopping Festival slår återigen rekordet

2020 Double 11 Shopping Festival slår återigen rekordet

I början av 1990-talet kom en grupp universitetsstudenter vid Nanjing University med konceptet att fira Singles' Day den 11 november (11.11), eftersom 1 ser ut som en bar pinne som är en kinesisk slang för en enda man. Sedan dess har det gradvis blivit en inofficiell...

Tencent börjar rikta in sig på privata domäner trafik

Tencent börjar rikta in sig på privata domäner trafik

För första gången någonsin nämnde Tencent privat domäns trafik i sina ekonomiska utgåvor. Som skrivet i 2020 andra kvartalet och delårsresultat "Weixin (WeChat på kinesiska) ekosystem omdefinierar Kinas onlineannonsering genom att göra det möjligt för annonsörer att upprätthålla ...

Du har prenumererat!

Dela detta