loader image

Etablera närvaro

Den stora brandväggen i Kina har blockerat västerländska plattformar såsom exempelvis Google, Facebook, Instagram vilket innebär att Kina har sin egen version av dessa digitala kanaler. På NBH hjälper vi dig att utveckla en lämplig digital strategi skräddarsydd för ditt företag och skapa dina sociala mediekonton inklusive administrativt, juridiskt och designarbete

WeChat

WeChat är en av de viktigaste multifunktionella sociala APPs för kinesiska, och dess dagliga aktiva användare översteg 1 miljard i början av 2019. Det erbjuder varumärken att publicera djupgående artiklar och är en go-to-plattform för varumärken att bedriva enkelvägskommunikation, etablera varumärkespositionering och öka varumärkeslojaliteten.

Baidus logotyp

Baidu

Baidu är Kinas svar på Google. Baidu är en sökmotor och har en ledande ställning på den kinesiska sökmotormarknaden.

På Baidu kan du söka efter all slags information, sökmotorn innehåller kartor, videor, nyheter, uppslagsverk osv. Om du vill söka efter något i Kina ska du "Baidu" det. Baidu har miljarder sökningar varje månad och är också den sjätte största sökmotorn i världen. Internetanvändare i Kina förlitar sig på Baidu som det första valet av sökmotor.

Baidus logotyp

Baidu

Baidu är Kinas svar på Google. Baidu är en sökmotor och har en ledande ställning på den kinesiska sökmotormarknaden.

På Baidu kan du söka efter all slags information, sökmotorn innehåller kartor, videor, nyheter, uppslagsverk osv. Om du vill söka efter något i Kina ska du "Baidu" det. Baidu har miljarder sökningar varje månad och är också den sjätte största sökmotorn i världen. Internetanvändare i Kina förlitar sig på Baidu som det första valet av sökmotor.

DouYin / TikTok

DouYin är den mest populära kinesiska videodelningssociala APPEN. Den genomsnittliga dagliga uppspelningen översteg 3 miljarder. Genom ADs-skärm, samarbete med KOLs / KOCs och initiera DouYin-utmaning kan varumärken öka sin varumärkesmedvetenhet och bygga kontakt med användare.

Weibo

Weibo är en av de största användarrelationerna baserade plattformarna i Kina med 300M + registrerade användare och 460M + månatliga aktiva användare. Det fungerar bra som ett informationsdistributionscenter och erbjuder effektivt informationsutbyte. Varumärken använder ofta Weibo för att släppa officiell varumärkesinformation och interagera med användare.

Weibo

Weibo är en av de största användarrelationerna baserade plattformarna i Kina med 300M + registrerade användare och 460M + månatliga aktiva användare. Det fungerar bra som ett informationsdistributionscenter och erbjuder effektivt informationsutbyte. Varumärken använder ofta Weibo för att släppa officiell varumärkesinformation och interagera med användare.

DianPing

Dianping är en av de ledande e-handelsplattformarna för livsstilstjänster med 420 miljoner årliga transakterande användare. Det är den mest populära appen för människor att kontrollera var de ska äta och handla baserat på andra användares betyg och recensioner.

LittleRedBook logotyp

Little Red Book

Little Red Book är den största online livsstilsdelningsgemenskapen i Kina med 300M + registrerade användare och 100M + månatliga aktiva användare. Det är en plats dit människor går för att söka inspiration och dela livsstil. Genom samarbete med KOLs & KOCs kan företag exponera sin varumärkes- och produktinformation och öka användarnas engagemang.

Little Red Book

Little Red Book är den största online livsstilsdelningsgemenskapen i Kina med 300M + registrerade användare och 100M + månatliga aktiva användare. Det är en plats dit människor går för att söka inspiration och dela livsstil. Genom samarbete med KOLs & KOCs kan företag exponera sin varumärkes- och produktinformation och öka användarnas engagemang.

Bilibilis logotyp

Bilibili

Plattformen har framför allt haft ett uppsving under de senaste åren och sedan den skapades 2009 har Bilibili gått från att vara en ACG-innehållsplattform till att bli en bredare videogemenskap på nätet. Numera sträcker sig innehållet från anime, musik, spel och filmer till mode, livsstil, vetenskap och teknik osv.

Enligt QuestMobile TRUTH 2018 var Bilibili den mest populära appen bland unga kineser under 24 år. Statistik från iiMedia Research 2021 visar att plattformen har 202 miljoner aktiva månadsanvändare, varav 86 % är under 35 år. Användarna spenderar i genomsnitt mer än 80 minuter per dag, vilket genererar 4,7 miljarder interaktioner per månad.

Logotypen för Zhihu

Zhihu

Zhihu är ett Pekingbaserat företag som lanserades 2011 och är nu den största plattformen för frågor och svar i Kina. År 2020 hade Zhihu nått mer än 420 miljoner registrerade användare. Webbplatsens huvudsyfte är att användarna ska kunna ställa frågor och få svar från gemenskapen med hjälp av Zhihu-plattformen.

En aktiv användare använder Zhihu cirka 40 minuter per dag. En annan sak som skiljer Zhihu från andra sociala plattformar är användarnas ålder. Enligt officiella uppgifter från Zhihu är 98 % av deras användare äldre än 18 år.

Logotypen för Zhihu

Zhihu

Zhihu är ett Pekingbaserat företag som lanserades 2011 och är nu den största plattformen för frågor och svar i Kina. År 2020 hade Zhihu nått mer än 420 miljoner registrerade användare. Webbplatsens huvudsyfte är att användarna ska kunna ställa frågor och få svar från gemenskapen med hjälp av Zhihu-plattformen.

En aktiv användare använder Zhihu cirka 40 minuter per dag. En annan sak som skiljer Zhihu från andra sociala plattformar är användarnas ålder. Enligt officiella uppgifter från Zhihu är 98 % av deras användare äldre än 18 år.

Logotypen för Youku

Youku

Youku är en plattform för video- och streamingtjänster online, baserad i Peking. Plattformen lanserades 2003 och ägs av Alibaba Group. Youku har likheter med Youtube, plattformen kan erbjuda ett brett utbud av videor i olika kategorier samt användas som en streamingtjänst för filmer och serier. Youku har blivit en innehållshubb där företag eller skapare distribuerar sitt innehåll för att interagera med följare och få publicitet. Youku har mer än 800 dagliga videoanvändningar och mer än 500 miljoner aktiva användare per månad.

Logotypen för Zhihu

Mini-Program

Inom WeChat-ekosystemet finns det en "superapplikation" som kallas WeChat Mini-Program (MP).

WeChat-miniprogrammet möjliggör funktioner som e-handel, uppgiftshantering, sökmotor, kuponger och många andra tjänster. WeChat-miniprogrammet kan beskrivas som en app inom app-funktionen som inte kräver att du som användare laddar ner eller sparar något på din egen hårdvara.

Med mer än 1 miljon miniprogram kan du göra nästan vad som helst. Med de över 200 kategorierna av miniprogram kan du utföra i princip alla dagliga uppgifter du önskar.

Logotypen för Zhihu

Mini-Program

Inom WeChat-ekosystemet finns det en "superapplikation" som kallas WeChat Mini-Program (MP).

WeChat-miniprogrammet möjliggör funktioner som e-handel, uppgiftshantering, sökmotor, kuponger och många andra tjänster. WeChat-miniprogrammet kan beskrivas som en app inom app-funktionen som inte kräver att du som användare laddar ner eller sparar något på din egen hårdvara.

Med mer än 1 miljon miniprogram kan du göra nästan vad som helst. Med de över 200 kategorierna av miniprogram kan du utföra i princip alla dagliga uppgifter du önskar.

Logotypen för Youku

Website

För att upprätthålla en närvaro på webben i Kina är det nödvändigt att optimera din kinesiska webbplats. NBH kan hjälpa dig att översätta din globala webbplats till kinesiska. Genom att använda rätt nyckelinformation och SEO-optimering kan din webbplats rankas som toppresultat i sökmotorn Baidu och dina kunder får en bättre förståelse för ditt varumärke.
Dela detta