Våra Case

NBH arbetar med ett brett spektrum av kunder inom B2B, B2C, turism och utbildning. Vi känner till det digitala Kina från insidan och utsidan!

Här hittar du ett urval av våra kunders arbete och den påverkan vi skapar i olika branscher!

Klicka nedan för att visa våra verk per kategori

B2B

business to business Kina

B2C

marknadsföring från företag till kund Kina

Turism

turism kina

Utbildning

business to business Kina

B2B

NBH har mångårig erfarenhet av att arbeta med B2B-företag inom en mängd olika branscher.

B2B-branschen har snabbt ökat sin digitala närvaro i Kina. Därför är det viktigt för många företag att hålla jämna steg med utvecklingen och ompröva sin marknadsföringsstrategi för Kina. Med en bred erfarenhet från olika branscher har vi en stark meritlista när det gäller att hjälpa varumärken att skapa närvaro på olika digitala plattformar och stödja affärsmål med digital marknadsföring i Kina.

Optimering av webbplats för Baidu

Fall:

NBH hjälpte Kolmeks att optimera sin webbplats för Kina. Genom att skapa en CN-webbplats, inklusive hosting och ICP-registrering, anpassade vi deras innehåll för Kina och optimerade deras Baidu SEO

Resultat:

  • Förbättrad hastighet och prestanda på Kolmeks CN:s webbplats
  • Webbplatsen hamnar högt i sökresultatet på Baidu
  • Förbättrad slutanvändarupplevelse för kinesiska besökare

Vill du ha vår hjälp?

Optimering av webbplats för Baidu

Fall:

NBH skapade en SEM-strategi för Baidu, skräddarsydde en sökordslista för Baidu och hanterade den dagliga driften för Baidu SEM.

Målet var att öka antalet leads till säljteamet i Kina och att generera fler CPC-leads (cost-per-click) till en lägre genomsnittlig kostnad genom att skapa Baidu SEM-annonser.

Vi ville också förstå användarnas klickströmmar och omvandla dem till en bättre kundupplevelse.

Resultat:

  • Optimering av Baidu SEM-konton
  • +110 genererade leads
  • -20% lägre kostnad per klick

Vill du ha vår hjälp?

B2C

NBH har +8 års erfarenhet av att arbeta med B2C-varumärken i Kina och etablera en stark digital närvaro för olika typer av B2C-företag i Kina.

Flera av våra nyckelpersoner på Shanghaikontoret har tidigare arbetat för stora internationella konsumentvarumärken i Kina och vässat sina kunskaper hos NBH. Vi känner till de senaste trenderna och ser till att våra kunder finns på de viktigaste plattformarna, presenterar innehåll av hög kvalitet och når målgruppen i Kina, allt kopplat till affärsresultat!

Optimering av webbplats för Baidu

Fall:

Öka varumärkeskännedomen om Anthon Berg i Kina och förbättra sökresultatet på Baidu. NBH skapade PR-artiklar för Anthon Berg och identifierade lämpliga mediekanaler för att presentera företaget och få det publicerat.

Resultat:

  • 11 medier publicerade artikeln
  • 550.000+ visningar
  • PR-nyheter visas på första sidan i sökmotorns resultatsida (SERP) vid sökning efter varumärkesnamn på Baidu

Vill du ha vår hjälp?

Utställning av HAAN WeChat-miniprogram

Fall:

Vi optimerar och omformar HAAN:s WeChat Mini Program. För att driva trafik till deras Mini Program och bygga varumärkeskännedom skapade vi en kampanj med mediaköp på WeChat och samarbeten med KOLs (influencers).

Resultat:

  • +164.000 visningar
  • +500% fler följare på WeChat
  • +900 kuponger som samlats in av konsumenter

    Vill du ha vår hjälp?

    TURISM

    Kina har många digitala plattformar som riktar sig till kinesiska resenärer, både fritids- och affärsresenärer.

    Vi skapar digital närvaro på rätt plattformar och skapar kampanjer för att engagera din målgrupp. Vårt mål är att din turistattraktion, oavsett om det är en butik, destination, museum, hotell, restaurang etc., kan få kontakt med kinesiska resenärer före, under och efter deras besök.

    Se till att din kinesiska kund besöker dig på sin nästa resa!

    NK Shopping Mall exteriör

    Fall:

    Stärka NK:s varumärkeskännedom som Skandinaviens destination för lyxshopping.

    I det här fallet var målet att locka kinesiska turister att besöka NK under det kinesiska nyåret och på så sätt skapa bättre relationer med kinesiska kunder.

    NBH skapade en interaktiv nyårshälsningskampanj och content promotion på Weibo, WeChat och Dianping.

    Resultat:

    • +270.000 Weibo-impressioner
    • +756% WeChat-impressioner
    • +180 Deltagare

    Vill du ha vår hjälp?

    Visit Iceland Fodral Omslag

    Fall:

    Öka den kinesiska turismen till Island genom att etablera närvaro på kinesiska sociala medier. Kommunicera Island som ett unikt resmål med magnifika naturlandskap.

    NBH genomförde en varumärkesstrategi för Kina som omfattade kundresa, nyckelbudskap, innehållspelare och innehållsplan, skräddarsydd för kinesiska resenärer. Vi byggde upp närvaro på WeChat och Weibo, skapade kampanjer med mediaköp och hanterade den dagliga innehållshanteringen.

    Resultat:

    • +750 följare på WeChat
    • +4500 Weibo-följare
    • +480 000 PR-exponeringar
    • +600 000 exponeringar av WeChat-annonser

    Vill du ha vår hjälp?

    UTBILDNING

    Kinesiska studenter som väljer att studera utomlands har ökat rekordartat under de senaste 10 åren. Kina har kommit att bli en av de viktigaste marknaderna om man vill locka till sig internationella studenter.

    NBH har erfarenhet av att arbeta med ett antal universitet. Vi skapar skräddarsydda strategier för Kina, med en digital närvaro för de kinesiska studenter som planerar – eller redan studerar – vid universitetet.

    Göteborgs universitet Case Cover

    Fall:

    Öka varumärkeskännedomen och positionera Göteborgs universitet som en ledande leverantör av högre utbildning utomlands. Vi skapade en varumärkesstrategi för Kina.

    NBH skapade en varumärkesstrategi för Kina för universitetet. Vi implementerade och genomförde också en innehållsplan. Detta inkluderar design och copywriting, för att etablera närvaro på lämpliga sociala mediekanaler för att locka kinesiska studenter.

    Resultat:

    • +7400 följare på Weibo
    • +5700 engagemang för Weibo-kampanjer

    Vill du ha vår hjälp?

    Sodertorn University Fodral Omslag

    Fall:

    Öka varumärkeskännedomen bland deras målgrupper och få bättre sökresultat på Baidu.

    NBH skapade och publicerade PR-nyheter på kinesiska portalmedier och täckte relevanta nyckelord för att öka sökresultaten.

    Vi samarbetade med relevanta offentliga WeChat-konton för att publicera artiklar om Södertörns högskola. Vi genomförde också interaktiva kampanjer på Sina Study Abroad-kontot på Weibo.

    Resultat:

    • +600.000 Exponering för nyheter
    • +1.000.000 Impressions på Sina Study Abroad
      konto på Weibo
    • +2000% avkastning på WeChat-kontosamarbete

      Vill du ha vår hjälp?

      Boka ett möte med en av våra experter!

      Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
      Boka ett möte

      Håll dig uppdaterad med det senaste om Kinas digitala marknad

      Share This