Våra Case

NBH arbetar med ett stort antal kunder inom B2B, B2C, turism och universitet. Vi kan digitala Kina inifrån och ut! 

Här hittar du ett urval av våra kundcase inom olika industrier! 

Välj kategori och se våra kundexempel

B2B

business to business Kina

B2C

marknadsföring från företag till kund Kina

Turism

turism i Kina

Utbildning

business to business Kina

B2B

NBH har många års erfarenhet av att arbeta med B2B-företag i många olika branscher.  

B2B-branschen har snabbt ökat sin digitala närvaro i Kina. Därför är det viktigt för många företag att följa med i utvecklingen och ompröva sin marknadsföringsstrategi för Kina. Med en bred erfarenhet inom olika branscher har vi en stark erfarenhet av att hjälpa varumärken att skapa närvaro på olika digitala plattformar och stödja affärsmålen med digital marknadsföring i Kina.   

optimering av webbplats för baidu

Case:

NBH hjälpte Kolmeks att optimera sin webbplats för Kina. Genom att skapa en CN-webbplats, inklusive hosting och ICP-registrering, anpassade vi deras innehåll för Kina och optimerade deras Baidu SEO.

Resultat:

  • Förbättrad hastighet och prestanda på Kolmeks CN-webbplats
  • Webbplatsen hamnar högt i sökresultatet på Baidu
  • Förbättrad slutanvändarupplevelse för kinesiska besökare

Vill du ha vår hjälp?

optimering av webbplats för baidu

Case:

NBH skapade en Baidu SEM-strategi, skräddarsydde en nyckelordslista för Baidu och skötte den dagliga driften för Baidu SEM.  

Målet var att öka antalet leads till säljteamet i Kina och att generera fler CPC-leads (cost-per-click) till en lägre genomsnittlig kostnad.   

Vi ville också förstå användarnas klickflöden och optimera deras kundupplevelse.  

Resultat:

  • Optimering av Baidu SEM-konton
  • +110 genererade leads
  • -20 % lägre kostnad per klick 

Vill du ha vår hjälp?

B2C

NBH har +8 års erfarenhet av att arbeta med B2C-varumärken i Kina och har byggt upp en stark digital närvaro för olika typer av B2C-företag i Kina. 

Flera av våra marknadsexperter på vårt kontor i Shanghai har tidigare arbetat för stora internationella konsumentvarumärken och har förbättrat sina kunskaper hos NBH. Vi känner till de senaste trenderna och ser till att våra kunder finns på de viktigaste plattformarna, presenterar kvalitativt innehåll och når målgruppen i Kina, allt kopplat till affärsresultat!  

optimering av webbplats för baidu

Case:

Öka Anthon Bergs varumärkeskännedom i Kina och förbättra sökresultatet på Baidu. NBH skapade PR-artiklar för Anthon Berg och identifierade lämpliga mediekanaler för att presentera företaget och få dem publicerade.     

Resultat:

  • 11 medier publicerade artikeln
  • 550.000+ intryck
  • PR-nyheterna visas på första sidan i sökmotorns resultatlista (SERP) när man söker efter varumärket på Baidu.

Vill du ha vår hjälp?

HAAN WeChat Miniprogrammen visar upp sig

Case:

Vi optimerar och omformar HAAN:s WeChat Mini Program. För att driva trafik till deras miniprogram och bygga upp varumärkeskännedom skapade vi en kampanj med medieköp på WeChat och samarbeten med KOLs (influencers).   

Resultat:

  • +164.000 intryck
  • +500 % fler följare på WeChat
  • +900 kuponger insamlade av konsumenter

    Vill du ha vår hjälp?

    TURISM

    Kina har många digitala plattformar som riktar sig till kinesiska resenärer, både fritids- och affärsresenärer.  

    Vi skapar digital närvaro på rätt plattformar för att engagera din målgrupp. Vårt mål är att din turistattraktion, oavsett om det är en butik, ett resmål, museum, hotell, eller en restaurang etc., ska kunna få kontakt med kinesiska resenärer före, under och efter deras besök.   

    Se till att din kinesiska kund besöker dig på sin nästa resa!  

    NK Shopping Mall exteriör

    Case:

    Öka NK:s varumärkeskännedom som lyxshoppingdestination i Skandinavien.   

    I det här fallet var målet att locka kinesiska turister till NK under det kinesiska nyåret och på så sätt bygga upp bättre relationer med kinesiska kunder.  

    NBH skapade en interaktiv nyårshälsningskampanj och innehållsfrämjande kampanjer på Weibo, WeChat och Dianping.   

    Resultat:

    • +270.000 Weibo-intryck
    • +756 % WeChat-intryck
    • +180 Deltagare

    Vill du ha vår hjälp?

    Visit Iceland fodral med omslag

    Case:

    Öka den kinesiska turismen på Island genom att skapa närvaro på kinesiska sociala medier. Förmedla Island som ett unikt resmål med magnifika naturlandskap. 

    NBH genomförde en varumärkesstrategi för Kina som omfattade kundresan, nyckelbudskap och content plan, skräddarsydd för kinesiska resenärer. Vi byggde upp närvaro på WeChat och Weibo, skapade kampanjer med medieköp samt skötte den dagliga driften. 

    Resultat:

    • +750 följare i WeChat
    • +4500 Weibo-följare
    • +480.000 PR-exponeringar
    • +600.000 WeChat-annonseringsexponering

    Vill du ha vår hjälp?

    UTBILDNING

    Antalet kinesiska studenter som väljer att studera utomlands har ökat rekordartat under de senaste tio åren. Kina har kommit att bli en av de viktigaste marknaderna om man vill locka till sig internationella studenter.  

    NBH har erfarenhet av att arbeta med ett antal universitet. Vi skapar skräddarsydda strategier för Kina, med en digital närvaro för de kinesiska studenter som planerar - eller redan studerar - vid universitetet.  

    Göteborgs universitet Case Cover

    Case:

    Öka varumärkeskännedomen och positionera Göteborgs universitet som en ledande leverantör av högre utbildning utomlands.Vi skapade en varumärkesstrategi för Kina.   

    Vi implementerade och genomförde också en innehållsplan. Detta inkluderade design och copywriting, för att etablera närvaro på lämpliga sociala mediekanaler för att attrahera kinesiska studenter.    

    Resultat:

    • +7400 Weibo följare
    • +5700 Weibo-kampanjens engagemang

    Vill du ha vår hjälp?

    Sodertorn University Case Cover

    Case:

    Öka varumärkeskännedomen bland målgruppen och få sökresultat på Baidu.     

    NBH skapade och publicerade PR-nyheter på kinesiska portalmedier och täckte relevanta nyckelord för att öka sökresultaten.  

    Vi samarbetade med relevanta offentliga WeChat-konton för att publicera artiklar om Södertörns högskola. Vi genomförde också interaktiva kampanjer på Sina Study Abroad-kontot på Weibo.    

    Resultat:

    • +600.000 nyhetsexponering
    • +1.000.000.000 intryck på Sina Study Abroad
      -kontot på Weibo
    • +2000% ROI av WeChat-kontosamarbete

      Vill du ha vår hjälp?

      Boka ett möte med en av våra experter!

      Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
      Boka ett möte

      Håll dig uppdaterad med det senaste om den kinesiska digitala marknaden

      Dela detta