EVENT: Digital marknadsföring för B2B i Kina – hur du når din målgrupp

aug 7, 2023 |
Event sv | Nyheter

Det digitala landskapet i Kina ser helt annorlunda ut för B2B jämfört med andra marknader. Dessutom har pandemin medfört betydande förändringar och påskyndat den digitala omvandlingen inom B2B-sektorn i Kina under de senaste åren. Detta har skapat nya krav på kunskap om rätt marknadsföringskanaler för att effektivt kommunicera med potentiella kinesiska kunder.

Försäljningsprocessen har blivit mer digital, vilket ger ökade möjligheter att hitta nya kunder i Kina via digitala plattformar. Vikten av att synliggöra och kontrollera hur ett företag presenterar sig självt, sina produkter och tjänster har därför ökat samtidigt som utmaningarna har blivit fler. Alla digitala satsningar måste skräddarsys specifikt för Kina.

Vill du lära dig mer om Kinas nya digitala landskap och möjligheterna för ditt företag att förbättra sin synlighet?

I samarbete med Sydsvenska Industri- och Handelskammaren vill vi välkomna hösten med att bjuda in dig till ett inspirerande seminarium där vi dyker djupare ner i det digitala Kina.

I detta seminarium kommer NBH att ge en översikt över det digitala landskapet i Kina och hur företag kan använda digitala kanaler för att skapa affärsmöjligheter. Dessutom kommer vi att få höra ett företag berätta om sina erfarenheter och strategier för att öka sin synlighet. Mer information kommer 😉

Under seminariet kommer vi att fokusera på följande:

  • WeChat : Hur kan företag locka till sig tusentals relevanta följare från sin bransch?
  • Webbplats: Hur kan du göra ditt företags webbplats snabb och synlig för din kinesiska målgrupp?
  • B aidu SEM: Hur kan företag dra nytta av Kinas största sökmotor för att skapa affärsmöjligheter?
  • Artiklar om branschen (PR): Hur kan företag få dussintals branschmedier inom sin bransch att lyfta fram deras verksamhet?

Talare:

  • Jonathan Kullman, Founder and CEO of NBH. Jonathan har 8 års erfarenhet av Kina, varav 6 år i Shanghai, och har stor erfarenhet av att hjälpa företag att använda digitala kanaler för att stärka sin närvaro och verksamhet i Kina.
  • Richard Hårdänge, CCO of NBH. Richard har över 10 års erfarenhet av att arbeta med Kina, både kommersiellt och kulturellt. Han talar flytande kinesiska och har tillbringat fem år i Dalian i nordöstra Kina.

När: 26 september 2023

Var: Handelskammaren, Växjö

Hur kan man delta?

Mer information och hur du registrerar dig för evenemanget hittar du här.

Vilka är vi?

NBH är den ledande digitala byrån i Norden och hjälper företag med webb, sociala medier, kampanjer och leadgenerering i Kina.

Dela gärna denna inbjudan med intresserade kollegor, den gäller alla på företaget.

Du är varmt välkommen att ansluta dig till oss!

Redo att nå den kinesiska digitala marknaden?

Boka en kostnadsfri konsultation med NBH:s experter för att bedöma hur ditt företag ska gå vidare på den digitala marknaden i Kina.

DITT TEAM FÖR VARUMÄRKET CHINA

Vi är experter på hur du kan rikta din digitala marknadsföring i Kina.

Share This