Håll dig på Upp aktuell med NBH Insikter, Nyheter och guider!
Vill du hålla dig uppdaterad om de senaste händelserna i Kinas digitala landskap? Vill du lära dig mer om Kinas olika sociala medieplattformar? Då har du kommit till rätt ställe!
Vi ger dig de senaste händelserna, evenemangen, shoppingfestivaler, trender inom digital marknadsföring och guidar dig till Kinas digitala plattformar!

Lär dig mer och inspireras av Kinas digitala landskap
Vi är uppdaterade på det senaste inom det digitala Kina, och det vill vi dela med oss av till dig!
För många kan Kinas digitala landskap beskrivas som knepigt, men med rätt kunskap kan det faktiskt vara både roligt och inspirerande!
Kina har blivit en trendsättare inom digital marknadsföring.
Vi på NBH har delat in våra "Kina-nyheter" i tre kategorier.
- NBH Insights ger dig det senaste om digitala trender, händelser och konsumentbeteenden.
- NBH Guide guidar dig till Kinas digitala plattformar och hur du som varumärke kan skapa närvaro.
- NBH News ger dig det senaste från NBH, till exempel om samarbeten och kommande evenemang!
Sammanfattningsvis: håll dig uppdaterad, inspireras och följ framför allt vårt nyhetsbrev!
BLOGG ARTIKLAR
NBH Guide
NYHETER
Kinas 520: Brands cyberversion av Alla hjärtans dag
Kinas "första maj": Hur firas arbetsdagen?
Kinas kulturella traditioner: Qingming-festivalen
8 mars: Hon-hjältens uppkomst!
Kinesiskt nyår: Var beredd på vattenkaninen!
5 trender som kommer att forma Kinas näringsliv år 2023
Double 11, 11.11, 11.11 eller Singles Day - namnge det för att tämja det! Ta del av de senaste trenderna från Kinas största shoppingfestival.
NBH tar dig till månen(tårta): Ta reda på hur varumärken anpassar sin marknadsföring till mid-utumn-festivalen.
Är du redo för Metaverse?
Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen - en av de fyra stora
Kinas kulturella traditioner: Hur firar man Qingming-festivalen?
NBH summerar framgångsrika inhemska kampanjer under Internationella kvinnodagen
Nyårsspecial: NBH tar en närmare ditt på Tiger-kampanjerna
NBH ger dig sina spaningar för 2022: Vi listar fem trender att hålla ögonen på!
Den nya konsument generationen: Gen Z:s uppgång och kulturella opinionsbildare – vilka är de?
En känsla av nya möjligheter för skönhetsprodukter i Kina: NBH guidar dig genom de nya ändringarna i djurförsöksreglerna
Kinas shoppingfestivalkalender: 618 Trendsättare för e-handelns framtid
Varför ska influencers (KOL) vara en viktig del av din marknadsföringsstrategi?
Vikten av online PR i Kina
När du ska in på den kinesiska marknaden - behärska den kinesiska reklamlagen eller ta hjälp av någon som har kunskapen
Använda digitala kanaler i Kina för att möjliggöra B2B-tillväxt
Digitala marknadsförings trender i Kina 2021
Dubbel 12 Shopping Festival, ett fortsatt online shopping festival
2020 Double 11 Shopping Festival slår återigen rekordet
Tencent börjar rikta in sig på privata domäner trafik
Guiden till att känna viktiga kinesiska digitala plattformar
Blommor är ute ur kinesiska Alla hjärtans dag
Den nya eran av e-handel livestreaming
Nytt historiskt försäljningsrekord online satt för 618
Kinesisk turistnäring ser tecken på återhämtning
Optimera din synlighet på WeChat
Vikten av livestreaming i Kina
Marknadsföring och konvertering, enkelt med Dianping
Hur man genererar fri exponering & medvetenhet
Förbättra kundupplevelsen med WeChat
NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din närvaro på nätet i Kina?
NBH Guide to B2B Opinion Leaders: Bygger varumärkeskännedom och ökar försäljningen med en expert inom din bransch!
NBH:s guide till branschmedier: Vikten av PR för B2B i Kina
NBH-guiden: Hur du använder Baidu SEM för att öka din närvaro på nätet i Kina
NBH-guiden: Möt Douyin, Tiktoks Kinesiska motsvarighet. Hur kan du som marknadsförare använda Douyin för din närvaro på nätet i Kina?
NBH-guiden: 10 steg för att lyckas med Baidu SEO
NBH-guiden: Kom igång med WeChat Miniprogram!
NBH-guiden: Kände du till Zhihu 知乎-plattformen?
NBH-Guide: Little Red Book - Den sociala fusionsappen där UGC-communityt möter e-handel
NBH-guiden: Använder du WeChat med full potential?
NBH-guiden: Vad är framgången bakom Bilibili och hur kan det vara ett verktyg för marknadsföring på nätet?
NBH-guiden: TikTok - varumärkenas inkörsport till den yngre målgruppen
Nordic Marketing Day i Shanghai 2023 - NBH:s COO June Qin i expertpanelen
Seminarium i Linköping: Digital marknadsföring för B2B i Kina
NBH:s VD Jonathan Kullman presenteras i Resumé!
NBH-Network: De kinesiska resenärerna återvänder
NBH-nätverksevenemang: Tack till alla som kom!
NBH-nätverksevenemang: Kinas digitala landskap
Digital marknadsföring för B2B i Kina: NBH sommarställer vår seminarieturné i samarbete med SCTC!
Malmö-seminarium: Digital marknadsföring för B2B i Kina
Missa inte kommande seminarium: Göteborg och Malmö!
Kommande seminarium: Digital marknadsföring för B2B - Hur når du din målgrupp?
NBH LANSERAR NY HEMSIDA
NBH besöker 56K och pratar Baidu SEM!
Nytt kontor i Shanghai!
NBH deltar på Alibaba Groups sommarevent i Tyskland!
NBH blir medlem i Sweden-China Trade Council!
Missa inte det, håll dig uppdaterad om hösten/vinterns händelser i Kina 2022.
Finns det ett ljus i Covid-19:s mörka resetunnel? NBH hoppas verkligen det!
Samarbete med nya kunder - NBH X Coravin
Ta del av NBH:s fullständiga Guide till WeChat Mini Program!
Följ NBH Nyhetsbrev: Få de senaste nyheterna om Kina
New Danish office space! Hitta oss i Köpenhamn
NBH önskar er alla ett gott kinesiskt nyår!
Ny medarbetare till vårt Stockholmskontor!
Marknadstrender i Asien och vad Norden kan lära sig: Event på Wehype kontor tillsammans med NCSF!
Nordisk marknadsföringsdag Shanghai 2021
Nytt kontorsutrymme: Stockholm!
B2B-marknadsföringsevenemang: Idag, imorgon & i framtiden
Ny anställd!
NBH har utsetts till Kinas digitala marknadsföringsbyrå för Stockholm Business Region
Nya lediga jobb tillgängliga på NBH Shanghai kontor
Promote Iceland utökar sitt partnerskap med NBH för Invest på Island
AI-SI Global och NBH går samman för att föra starka varumärken från Slovenien, Kroatien och Serbien till Kina
Marknadsför Island samarbetar med NBH för att nå och förbättra kinesiska resenärers upplevelse
NBH : vinnare av Business Excellence awards 2020
NBH-huvudtalare på Content Day
NBH utsedd till varumärkesmarknadsföringspartner för KeaHotels
Kinesiskt marknadsförings- och e-handelsevenemang på Island
Nordic Marketing Day i Shanghai 2023 - NBH:s COO June Qin i expertpanelen
Seminarium i Linköping: Digital marknadsföring för B2B i Kina
Kinas 520: Brands cyberversion av Alla hjärtans dag
NBH:s VD Jonathan Kullman presenteras i Resumé!
NBH-Network: De kinesiska resenärerna återvänder
Kinas "första maj": Hur firas arbetsdagen?
NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din närvaro på nätet i Kina?
NBH-nätverksevenemang: Tack till alla som kom!
Kinas kulturella traditioner: Qingming-festivalen
NBH-nätverksevenemang: Kinas digitala landskap
Digital marknadsföring för B2B i Kina: NBH sommarställer vår seminarieturné i samarbete med SCTC!
8 mars: Hon-hjältens uppkomst!
NBH Guide to B2B Opinion Leaders: Bygger varumärkeskännedom och ökar försäljningen med en expert inom din bransch!
Malmö-seminarium: Digital marknadsföring för B2B i Kina
Missa inte kommande seminarium: Göteborg och Malmö!
Kinesiskt nyår: Var beredd på vattenkaninen!
Kommande seminarium: Digital marknadsföring för B2B - Hur når du din målgrupp?
5 trender som kommer att forma Kinas näringsliv år 2023
NBH:s guide till branschmedier: Vikten av PR för B2B i Kina
NBH LANSERAR NY HEMSIDA
NBH besöker 56K och pratar Baidu SEM!
Double 11, 11.11, 11.11 eller Singles Day - namnge det för att tämja det! Ta del av de senaste trenderna från Kinas största shoppingfestival.
Nytt kontor i Shanghai!
NBH-guiden: Hur du använder Baidu SEM för att öka din närvaro på nätet i Kina
NBH deltar på Alibaba Groups sommarevent i Tyskland!
NBH blir medlem i Sweden-China Trade Council!
NBH tar dig till månen(tårta): Ta reda på hur varumärken anpassar sin marknadsföring till mid-utumn-festivalen.
NBH-guiden: Möt Douyin, Tiktoks Kinesiska motsvarighet. Hur kan du som marknadsförare använda Douyin för din närvaro på nätet i Kina?
Missa inte det, håll dig uppdaterad om hösten/vinterns händelser i Kina 2022.
Är du redo för Metaverse?
Finns det ett ljus i Covid-19:s mörka resetunnel? NBH hoppas verkligen det!
NBH-guiden: 10 steg för att lyckas med Baidu SEO
Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen - en av de fyra stora
Samarbete med nya kunder - NBH X Coravin
Ta del av NBH:s fullständiga Guide till WeChat Mini Program!
NBH-guiden: Kom igång med WeChat Miniprogram!
Kinas kulturella traditioner: Hur firar man Qingming-festivalen?
Följ NBH Nyhetsbrev: Få de senaste nyheterna om Kina
NBH-guiden: Kände du till Zhihu 知乎-plattformen?
NBH summerar framgångsrika inhemska kampanjer under Internationella kvinnodagen
NBH-Guide: Little Red Book - Den sociala fusionsappen där UGC-communityt möter e-handel
New Danish office space! Hitta oss i Köpenhamn
Nyårsspecial: NBH tar en närmare ditt på Tiger-kampanjerna
NBH önskar er alla ett gott kinesiskt nyår!
NBH ger dig sina spaningar för 2022: Vi listar fem trender att hålla ögonen på!
Ny medarbetare till vårt Stockholmskontor!
NBH-guiden: Använder du WeChat med full potential?
Marknadstrender i Asien och vad Norden kan lära sig: Event på Wehype kontor tillsammans med NCSF!
Den nya konsument generationen: Gen Z:s uppgång och kulturella opinionsbildare – vilka är de?
Nordisk marknadsföringsdag Shanghai 2021
NBH-guiden: Vad är framgången bakom Bilibili och hur kan det vara ett verktyg för marknadsföring på nätet?
En känsla av nya möjligheter för skönhetsprodukter i Kina: NBH guidar dig genom de nya ändringarna i djurförsöksreglerna
Nytt kontorsutrymme: Stockholm!
Kinas shoppingfestivalkalender: 618 Trendsättare för e-handelns framtid
Varför ska influencers (KOL) vara en viktig del av din marknadsföringsstrategi?
B2B-marknadsföringsevenemang: Idag, imorgon & i framtiden
Vikten av online PR i Kina
Ny anställd!
När du ska in på den kinesiska marknaden - behärska den kinesiska reklamlagen eller ta hjälp av någon som har kunskapen
Använda digitala kanaler i Kina för att möjliggöra B2B-tillväxt
Digitala marknadsförings trender i Kina 2021
Dubbel 12 Shopping Festival, ett fortsatt online shopping festival
2020 Double 11 Shopping Festival slår återigen rekordet
NBH har utsetts till Kinas digitala marknadsföringsbyrå för Stockholm Business Region
Nya lediga jobb tillgängliga på NBH Shanghai kontor
Tencent börjar rikta in sig på privata domäner trafik
Promote Iceland utökar sitt partnerskap med NBH för Invest på Island
AI-SI Global och NBH går samman för att föra starka varumärken från Slovenien, Kroatien och Serbien till Kina
Guiden till att känna viktiga kinesiska digitala plattformar
Blommor är ute ur kinesiska Alla hjärtans dag
NBH-guiden: TikTok - varumärkenas inkörsport till den yngre målgruppen
Marknadsför Island samarbetar med NBH för att nå och förbättra kinesiska resenärers upplevelse
Den nya eran av e-handel livestreaming
Nytt historiskt försäljningsrekord online satt för 618
Kinesisk turistnäring ser tecken på återhämtning
Optimera din synlighet på WeChat
NBH : vinnare av Business Excellence awards 2020
Vikten av livestreaming i Kina
NBH-huvudtalare på Content Day
NBH utsedd till varumärkesmarknadsföringspartner för KeaHotels
Marknadsföring och konvertering, enkelt med Dianping
Hur man genererar fri exponering & medvetenhet
Förbättra kundupplevelsen med WeChat
Kinesiskt marknadsförings- och e-handelsevenemang på Island
BLOGG ARTIKLAR

Kinas 520: Brands cyberversion av Alla hjärtans dag
Efter COVID-19 fortsätter Kina att vara en viktig tillväxtmarknad. Lyxvarumärken är i en tävling om att utveckla marknadsföringskampanjer som är inriktade på olika gåvor och traditionella tillfällen för att upprätthålla den anmärkningsvärda nivån av...

Kinas "första maj": Hur firas arbetsdagen?
I Kina är Labor Day, även känd som May Day, en helgdag som firas den 1 maj varje år. Det är en dag för att fira och hedra arbetarnas prestationer och bidrag i Kina. Dagen hedrar med stängda företag, myndighetskontor och skolor.... med stängda företag, myndighetskontor och skolor.

Kinas kulturella traditioner: Qingming-festivalen
I april månad, medan västvärlden väntar på den gula påskfesten, firas en annan vårtradition i Kina - Qingmingfestivalen. Qingmingfestivalen är en av de traditionella helgdagar som firas i Kina. Festivalen, som vanligtvis...

8 mars: Hon-hjältens uppkomst!
I Kina har Internationella kvinnodagen (IWD) fått ökad uppmärksamhet de senaste åren. För några år sedan var denna helgdag mer känd som en hyllning till kvinnor, i likhet med mors dag och kanske alla hjärtans dag. Men i dag uppmärksammas IWD mer som en hyllning till...

Kinesiskt nyår: Var beredd på vattenkaninen!
Det är dags att vända blicken från tigern och börja fokusera på kaninen. För att vara mer specifik, "vattenkaninen". I år börjar det kinesiska nyåret CNY den 22 januari. Firandet börjar på kvällen den 21 och fortsätter i ytterligare 15 dagar, men...

5 trender som kommer att forma Kinas näringsliv år 2023
En gång är ingenting, två gånger är en tradition, eller... Hur som helst ger NBH dig vår årliga trendspaning, den här gången för 2023! En förväntan som vi självklart har scoutat är turism, om Kinas återöppnande fortsätter som förutspått kommer vi att möta kinesiska turister igen och vi, av...

Double 11, 11.11, 11.11 eller Singles Day - namnge det för att tämja det! Ta del av de senaste trenderna från Kinas största shoppingfestival.
Shoppinghändelsen "Singles Day" har för många länder varit ett helt okänt fenomen. Men i likhet med många andra trender och influenser från Kina börjar Singles Day bli en del av "vår" "shoppingkalender", åtminstone om man tittar på Europa. Kinas...

NBH tar dig till månen(tårta): Ta reda på hur varumärken anpassar sin marknadsföring till mid-utumn-festivalen.
Månfestivalen äger rum denna helg den 10 september. Månfestivalen, som är mer känd som Mid-Autumn-festivalen och Mooncake-festivalen, är en av de största helgdagarna i Kina! Om du är en marknadsförare som är verksam i Kina är denna festival också en viktig...

Är du redo för Metaverse?
I västvärlden har termen "Metaverse" blivit alltmer utbredd. Man skulle kunna säga att det är ett av de stora modeorden för 2022. Det är bekvämt att tro att boomen är nära kopplad till Facebooks byte av namn till Meta, men i själva verket är Metaverse inget nytt koncept....

Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen - en av de fyra stora
Drakbåtsfestivalen är en av de fyra viktigaste kinesiska traditionerna. Om du har varit i Kina under denna period är det svårt att missa den. Du skulle märka dekorationerna, gåvobreven samt ett ökat resande, främst inom landet. År 2022 kommer drakfestivalen att...

Kinas kulturella traditioner: Hur firar man Qingming-festivalen?
Idag, den 5 april, vill vi uppmärksamma en av Kinas traditionella helgdagar, Qingming-festivalen! 🌞 På grund av koviden kan firandet se lite annorlunda ut i år. Men vi vill ändå ge en eloge till denna vackra högtid och ge dig en...

NBH summerar framgångsrika inhemska kampanjer under Internationella kvinnodagen
I Kina har Internationella kvinnodagen (IWD) på senare år fått mer uppmärksamhet. Denna helgdag har länge jämförts med Alla hjärtans dag eller mors dag, men har på senare tid handlat mer om att fira kvinnors framsteg i samhället och att söka ännu bättre...

Nyårsspecial: NBH tar en närmare ditt på Tiger-kampanjerna
Varje år inför det kinesiska nyåret är det alltid intressant att se hur varumärken riktar in sig på sina nyårskampanjer. I år har det skett en ökning av nyårshandeln, både när det gäller globala och inhemska säljare. Vi tror att detta inte bara är...

NBH ger dig sina spaningar för 2022: Vi listar fem trender att hålla ögonen på!
NBH har under 2021 följt och analyserat Kinas digitala trender, nu är det dags att blicka framåt och se vad som förväntas inträffa år 2022? Vilka trender kommer att fortsätta att växa och vilka är här för att stanna, och vilka nya trender kommer att blomstra? NBH har valt att lista 5 trender, vi...

Den nya konsument generationen: Gen Z:s uppgång och kulturella opinionsbildare – vilka är de?
Kinas influencermarknad genomgår för närvarande en stor förändring. Men vad är det egentligen som händer? Med den nya ökningen av nya konsumenter från Generation Z som letar efter mer autentiska och personliga trendsättare, har ett nytt koncept Cultural Opinion Leaders (COL) haft en ...

En känsla av nya möjligheter för skönhetsprodukter i Kina: NBH guidar dig genom de nya ändringarna i djurförsöksreglerna
Rena skönhetsprodukter, som ibland nämns som grymhetsfria produkter, är nu på väg till Kina. Eller är de det? En våg av internationella rena skönhetsmärken står redan i kö för att komma in. Ändå finns det en hel del förvirrande när det gäller den nya djurförsökslagen för ...

Kinas shoppingfestivalkalender: 618 Trendsättare för e-handelns framtid
Festivaler för nätshopping har kommit att bli en trendsättare för nya konsumentmönster i det kinesiska landskapet för e-handel. Festivalerna är ett måste för nya varumärken och marknadsförare, inte bara för försäljningen utan också som en unik möjlighet att inspireras av nya...

Varför ska influencers (KOL) vara en viktig del av din marknadsföringsstrategi?
Influencerstrategi är en viktig del för varumärken att ta varumärkesägande inom det digitala universumet. I Kina kallas influencers Key Opinion Leaders som också kallas KOLs i Kina. KOLs är influencers på sociala medier som har stora samhällen som...

Vikten av online PR i Kina
Globalt sett är PR i allmänhet en mycket kraftfull form av kommunikation. PR och online PR i Kina är en av de mest kostnadseffektiva kommunikationsformerna för att utveckla bilden och ryktet för ditt företag, varumärke eller produkt. Online PR är mycket viktigt ...

När du ska in på den kinesiska marknaden - behärska den kinesiska reklamlagen eller ta hjälp av någon som har kunskapen
Att hitta rätt blandning av kanaler är relativt rakt på i Kina. Det finns några stora aktörer på marknaden som ditt varumärke behöver vara närvarande i, beroende på mål och målgrupp. Men för att driva trafik- och engagemangsinnehåll är nyckeln. tycka om...

Använda digitala kanaler i Kina för att möjliggöra B2B-tillväxt
Deltar du normalt i utställning eller mässor för att etablera eller expandera ditt företag i Kina? Men i tider som dessa där det är svårt att resa kan du ha haft begränsade möjligheter. "Guanxi" är en av de element som är nyckeln när man gör affärer i Kina ...

Digitala marknadsförings trender i Kina 2021
Kina har legat i framkant när det gäller digitaliseringsutveckling och dess digitaliseringsutveckling har varit häpnadsväckande. I den här artikeln kommer vi kort att undersöka några digitala marknadsföringstrender i Kina under 2021.

Dubbel 12 Shopping Festival, ett fortsatt online shopping festival
Varje år äger Double 12 Shopping Festival i Kina rum den 12 december. Även om det är en månad senare än den största kinesiska online shoppingfestivalen Double 11, är försäljningstakten ett varumärke kan uppnå fortfarande värt att nämna. Baserat på data från...

2020 Double 11 Shopping Festival slår återigen rekordet
I början av 1990-talet kom en grupp universitetsstudenter vid Nanjing University med konceptet att fira Singles' Day den 11 november (11.11), eftersom 1 ser ut som en bar pinne som är en kinesisk slang för en enda man. Sedan dess har det gradvis blivit en inofficiell...
NBH Guide

NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din närvaro på nätet i Kina?
Kinas sociala medier kan för många beskrivas som en djungel och förvirrande att navigera i. Men om du har varit involverad i Kina ett tag har du förmodligen hört talas om Weibo. Det är en social medieplattform som enkelt kan beskrivas som en "mikroblogg". Weibo...

NBH Guide to B2B Opinion Leaders: Bygger varumärkeskännedom och ökar försäljningen med en expert inom din bransch!
En trend inom B2B-sektorn är den marknadsföringsomvandling som många företag genomgår. Digital marknadsföring har blivit allt viktigare för B2B-företag i allmänhet, och för dem som siktar på den kinesiska marknaden i synnerhet. I denna...

NBH:s guide till branschmedier: Vikten av PR för B2B i Kina
Marknadsföringsstrategin för många B2B-företag har fram till nyligen varit mer traditionell i form av utställningar på mässor, deltagande i evenemang, utbyte av visitkort och uppbyggnad av affärsrelationer genom middagar. Men den digitala utvecklingen har långsamt...

NBH-guiden: Hur du använder Baidu SEM för att öka din närvaro på nätet i Kina
Om Kina är en viktig marknad för ditt företag bör Baidu ha samma prioritet som din Google-strategi. Baidu kan lätt beskrivas som "Kinas Google", och om man tar en snabb titt finns det många likheter, delvis i utseendet, men också i...

NBH-guiden: Möt Douyin, Tiktoks Kinesiska motsvarighet. Hur kan du som marknadsförare använda Douyin för din närvaro på nätet i Kina?
Om vi säger Douyin säger det kanske inte så mycket, men om vi säger Tiktok hoppas jag att du är med! Även om Tiktok är den västerländska versionen av Douyin finns det många stora skillnader. Som ofta när det gäller det digitala Kina antas nya plattformar snabbare av användarna och snabbt...

NBH-guiden: 10 steg för att lyckas med Baidu SEO
Intro Företag, särskilt inom B2B, tror att det är en utmaning att nå den kinesiska marknaden, vilka plattformar finns det och vilka ska man prioritera? I den här guiden kommer vi att prata Baidu! I västvärlden pratar vi Google och uttrycket "let's google it" har blivit normaliserat.....

NBH-guiden: Kom igång med WeChat Miniprogram!
WeChat Mini Program har ändrat paradigmet för mobilanvändning, hur kan WeChat Mini Program vara din lösning? NBH har skapat en komplett guide till WeChat Mini Program. Lär dig allt du behöver veta genom att ladda ner vår kostnadsfria 16-sidiga guide: Vad är det?Varför Mini...

NBH-guiden: Kände du till Zhihu 知乎-plattformen?
När du tänker på sociala nätverk och digitala plattformar i Kina kanske du tänker på Wechat, Weibo och Douyin (Tiktok). Men kände du till Zhihu? Varumärket kan översättas till "Vet du?" och är den största plattformen för frågor och svar i Kina. Plattformen kan vara...

NBH-Guide: Little Red Book - Den sociala fusionsappen där UGC-communityt möter e-handel
Little Red Book (LRB), även känd som Xiaohongshu 小红书 och RED, är Kinas största sociala shoppingplattform. Det är Kinas främsta plattform för att dela med sig av produktrecensioner, skönhetstips, dagliga outfits, foton av livsstilen osv. LRB är den kinesiska motsvarigheten till Instagram och...

NBH-guiden: Använder du WeChat med full potential?
NBH har skapat en fullständig WeChat-guide där du kan lära dig allt du behöver veta om WeChat. WeChat med alla dess funktioner är ibland svårt att få grepp om hur det kan användas både ur ett användar- och företagsperspektiv. I denna Insikt har vi sammanfattat...

NBH-guiden: Vad är framgången bakom Bilibili och hur kan det vara ett verktyg för marknadsföring på nätet?
Vi har sett det förut: när en plattform blir stor tar det inte lång tid innan den blir mycket stor. En snabbt växande plattform som vi måste observera är Bilibili, särskilt om du vill förstå det kinesiska e-landskapet och ännu viktigare om du vill göra...

NBH-guiden: TikTok - varumärkenas inkörsport till den yngre målgruppen
TikTok, även känd som Douyin, är varumärkens gateway till den yngre målgruppen
NYHETER

Nordic Marketing Day i Shanghai 2023 - NBH:s COO June Qin i expertpanelen
Vi är glada över att återigen delta i Nordic Marketing Day i Shanghai. Vår COO June Qin deltog i diskussionspanelen tillsammans med andra företag inom området som Orkla, Oatly och Jingdaily som modererade diskussionen. Sedan lanseringen 2021 har den nordiska...

Seminarium i Linköping: Digital marknadsföring för B2B i Kina
Missa inte vårt event med Linköping Science Park! Välkommen till ett spännande seminarium om digital marknadsföring i Kina. Lär dig hur B2B-företag kan förbättra sin närvaro på nätet med effektiva strategier. I dagens föränderliga försäljningslandskap blir digital marknadsföring allt viktigare...

NBH:s VD Jonathan Kullman presenteras i Resumé!
Vi är glada att kunna meddela att NBH:s VD Jonathan Kullman presenterades i en av Sveriges största branschtidningar, Resumé! I intervjun diskuterade han den enorma potential som digital marknadsföring i Kina erbjuder för företag som vill expandera. Intervjun...

NBH-Network: De kinesiska resenärerna återvänder
Kina har nyligen öppnat upp för resor igen efter att ha haft allvarliga restriktioner på grund av pandemin i nästan tre år. Detta har haft en betydande inverkan på den globala turismen. Före pandemin hade många länder och företag, till exempel Sverige, ändrat sina turismregler...

NBH-nätverksevenemang: Tack till alla som kom!
Vi vill tacka alla som deltog i NBH:s nätverksevent som hölls igår och som fokuserade på Kinas digitala landskap. Under evenemanget diskuterade vi de mest använda och populära digitala plattformarna, aktuella trender, e-handel och sökning...

NBH-nätverksevenemang: Kinas digitala landskap
NBH vill starta våren med ett kommande nätverksevent! Kom till oss och andra som är intresserade av Digital China! Ämnet för detta nätverksevent är Kinas digitala landskap. Lär dig hur du navigerar genom Kinas online-landskap och hur du kan...

Digital marknadsföring för B2B i Kina: NBH sommarställer vår seminarieturné i samarbete med SCTC!
NBH inledde 2023 med en miniseminarieturné! Med start i Stockholm den 16 januari, Göteborg den 9 februari och slutligen i Malmö den 3 mars! Vi genomförde dessa seminarier tillsammans med Sweden-China Trade Council och vi vill ge en riktig eloge till Elisabeth Söderström,...

Malmö-seminarium: Digital marknadsföring för B2B i Kina
NBH:s miniturné tillsammans med Sweden China Trade Council fortsätter! Efter två framgångsrika möten i Stockholm och Göteborg fortsätter vi med ett sista stopp (för den här gången 😉 ) i Malmö. Följ med på en frukost och lär dig mer om hur du som B2B-företag kan...

Missa inte kommande seminarium: Göteborg och Malmö!
Digital marknadsföring för B2B i Kina - Hur når du din målgrupp? NBH:s miniturné tillsammans med Sweden-China-Trade-Council (SCTC) fortsätter. Förra veckan var seminariet värd i Stockholm, nästa stopp blir Göteborg och sist men inte minst Malmö! Nästa...

Kommande seminarium: Digital marknadsföring för B2B - Hur når du din målgrupp?
NBH börjar 2023 med en riktig kick-off! I januari-mars kommer NBH att delta i seminariet Sweden-China-Trade Council (SCTC). Det kommer att vara ett fysiskt evenemang där våra digitala Kina-experter, CEO Jonathan Kullman och CCO Richard Håränge kommer att vara på plats och tala...

NBH LANSERAR NY HEMSIDA
2022 närmar sig sitt slut och NBH avslutar året. Det har varit många roliga och spännande projekt! Ett av dem har varit vår nya webbplats! Vår uppdaterade webbplats har inte bara en snyggare design utan är också mer informativ! Med vår webbplats vill vi inte bara...

NBH besöker 56K och pratar Baidu SEM!
I oktober besökte våra kollegor Richard Hårdänge och Moa-Karin Levin den digitala byrån 56K för att prata om Baidu SEM. Läs mer om hur vi arbetar med Baidu SEM här. 56K är en Stockholmsbaserad byrå som hjälper företag att öka sin närvaro på nätet genom att optimera...

Nytt kontor i Shanghai!
Välkommen till vårt nya kontor i Shanghai! Vi är mycket glada att kunna meddela att vårt team växer och att våra kontor också växer, inte bara i Norden utan också i Shanghai! NBH-familjen blir större, med olika kompetenser för att leverera det bästa till våra kunder. Vår största...

NBH deltar på Alibaba Groups sommarevent i Tyskland!
Alibaba är ett av de största e-handelsföretagen i världen och äger e-handelssajter som Tmall och Taobao med miljontals användare varje dag. Den här veckan, den 13 september, höll Alibaba sitt sommarevenemang i Tyskland för att ge de senaste insikterna i...

NBH blir medlem i Sweden-China Trade Council!
NBH är glada att meddela att vi nu är medlem i Sweden-China Trade Councils nätverk! "Jag är väldigt glad att kunna välkomna NBH som ny medlem i Sweden-China Trade Councils nätverk!" Säger Elisabet Söderström, VD, Sweden-China Trade Council...

Missa inte det, håll dig uppdaterad om hösten/vinterns händelser i Kina 2022.
Sommaren 2022 är på väg mot sitt sista andetag och hösten knackar på dörren. NBH hoppas att alla våra partners, följare och kollegor har haft en underbar semester och är redo att börja igen! Vissa säger att höstens början är det riktiga nya året och...

Finns det ett ljus i Covid-19:s mörka resetunnel? NBH hoppas verkligen det!
Sedan utbrottet av covid-19 har det varit svårt eller nästan omöjligt att resa till Kina. Strikta restriktioner och karantänsregler har gjort det svårt att genomföra affärsresor i över två år. Men nu kan vi kanske se lite ljus i tunneln. Nyligen har några...

Samarbete med nya kunder - NBH X Coravin
NBH är stolt över att kunna presentera vårt nya samarbete med Coravin! Vem är Coravin? Coravin levererar den ULTIMATA lösningen för vinkonservering! Till skillnad från andra vinbevarare, som bara fördröjer oxidationen av ditt vin, är Coravin Wine Preservation System utformat för att...

Ta del av NBH:s fullständiga Guide till WeChat Mini Program!
Om du inte har missat NBH skapar regelbundet kompletta guider för olika kinesiska digitala plattformar, så att du kan gräva djupare i Kinas digitala landskap och kanske plattformar som du vill veta mer om! Den här månaden lanserade NBH sin 16-sidiga kompletta guide för...

Följ NBH Nyhetsbrev: Få de senaste nyheterna om Kina
Varje månad publicerar NBH nya insikter och guider för att följa upp de senaste trenderna i det kinesiska digitala landskapet. Lär dig mer om Kinas digitala plattformar, shoppingfestivaler, framgångsrika kampanjer, metaversum, KOLs (eller ska vi säga COLs?) Ta kontroll över din...

New Danish office space! Hitta oss i Köpenhamn
NBH vill inte bara vara en del av din marknadsföringsresa i Kina, vi vill också ha ett nära samarbete här i Norden. Därför är vi glada att kunna meddela att vi har öppnat vårt nya kontor i Köpenhamn. Du hittar oss på Rebel Workspace, Dampfærgevej...

NBH önskar er alla ett gott kinesiskt nyår!
Innan vi önskar alla ett gott Tigerår vill NBH dela med sig av några fakta om det kinesiska nyåret. I år infaller den första dagen av det kinesiska nyåret tisdagen den 1 februari, och nyårsfirandet pågår i cirka 15 dagar, varav 7 dagar är helgdagar. Det är en stor dag...

Ny medarbetare till vårt Stockholmskontor!
Det är en bra start för NBH 2022, laget växer. Vi är glada att meddela att Moa-Karin Kevin har anslutit sig till NBH-familjen. Moa-Karin är nu vår projektledare, hon kommer att vara en del av samordningen av vårt arbete med kunderna. Moa-Karin kommer också att hålla sig uppdaterad med...

Marknadstrender i Asien och vad Norden kan lära sig: Event på Wehype kontor tillsammans med NCSF!
Fredagen den 3 december arrangerade Nordic-China Startup Forum NCSF tillsammans med Wehype ett Asia Business-möte i Uppsala. Evenemanget handlade om "Marketing Trends in Asia and What The Nordics can Learn". Jonathan Kullman, VD för NBH, var inbjuden som en av de viktigaste...
Boka ett möte med en av våra experter!
Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte
