Stanna uppdaterad uppdaterad med NBH Insikter, nyheter och guider!
Vill du hålla dig uppdaterad om de senaste händelserna i Kinas digitala landskap? Vill du lära dig mer om Kinas olika plattformar för sociala medier? Då har du kommit till rätt ställe!
Vi ger dig de senaste händelserna, evenemangen, shoppingfestivalerna, trenderna inom digital marknadsföring och guidar dig till Kinas digitala plattformar!
Läs mer och inspireras av Kinas digitala landskap
Vi är uppdaterade på det senaste inom det digitala Kina, och detta vill vi dela med oss av till dig!
För många kan Kinas digitala landskap beskrivas som knepigt, men med rätt kunskap kan det faktiskt vara både roligt och inspirerande!
Det är bara att inse att Kina har blivit en trendsättare inom digital marknadsföring.
Vi på NBH har delat in våra ”Kina-nyheter” i tre kategorier.
- NBH Insights ger dig det senaste inom digitala trender, händelser och konsumentbeteende.
- NBH Guide, guidar dig till Kinas digitala plattformar och hur du som varumärke kan etablera närvaro.
- NBH News, ger dig det senaste inom NBH såsom samarbeten och kommande evenemang!
- NBH Events, se kommande och tidigare evenemang
För att sammanfatta, håll dig uppdaterad, låt dig inspireras och följ framför allt vårt nyhetsbrev!
INSIKTER
GUIDES
NYHETER
2024 Trender för digital marknadsföring i Kina
Misstag som utländska varumärken gör vid marknadsföring i Kina
NBH:s inblick i 11.11 Singles Day – världens största shoppingfestival!
Följ med NBH till ”Mid-Autumn”, med en resa till månen (kakan) och tillbaka!
Turism: Var beredda att välkomna kinesiska gruppresenärer!
Har den kinesiska spelindustrin tagit sig tillbaka till ”The Game”?
Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen
Kinas 520: Brands cyberversion av Alla hjärtans dag
Kinas ”första maj”: Hur firas Labor Day?
Kinas kulturella traditioner: Qingming-festivalen
8 mars: Uppkomsten av She-hero!
Det kinesiska nyåret: Var beredd på vattenkaninen!
5 trender som kommer att forma Kinas affärsverksamhet år 2023
Double 11, 11.11 eller Singles Day – namnge det för att tämja det! Ta del av de senaste trenderna från Kinas största shoppingfestival
NBH tar dig till månen(kakan): Ta reda på hur varumärken anpassar sin marknadsföring inför Midahöstfestivalen
Är du redo för Metaverse?
Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen – en av de fyra stora
Kinas kulturella traditioner: Hur firar man Qingming-festivalen?
NBH sammanfattar framgångsrika inhemska kampanjer under Internationella kvinnodagen
Nyårsspecial: NBH tittar in i tigerkampanjerna
NBH ger dig sina undersökningar för 2022: Vi listar fem trender att hålla ett öga på!
Den nya generationen konsumenter: Gen Z och kulturella opinionsledare (COLs) – vilka är de?
En känsla av nya möjligheter för skönhetsprodukter i Kina: NBH guidar dig genom de nya förändringarna i djurförsökslagstiftningen
Kinas kalender för shoppingfestivaler: 618 Trendsättare för framtidens e-handel
Varför bör influencers (KOL) vara en viktig del av din marknadsföringsstrategi?
Betydelsen av online-PR i Kina
Vid inträde på den kinesiska marknaden – behärska den kinesiska reklamlagen eller anlita någon som har kunskaperna
Använda digital teknik i Kina för att möjliggöra tillväxt för B2B-företag
Digital marknadsföring i Kina 2021
Double 12 Shopping Festival, ett fortsatt firande av shopping på nätet
2020 Double 11 Shopping Festival slår återigen rekord
Tencent börjar rikta in sig på privata domäners trafik
Guide till de viktigaste kinesiska digitala plattformarna
Blommor är slut på kinesiska Alla hjärtans dag
Den nya eran för livestreaming av e-handel
Nytt historiskt rekord för onlineförsäljning för 618
Kinesisk turistindustri ser tecken på återhämtning
Funktionsuppdatering på WeChat: optimera din synlighet på WeChat
Betydelsen av livestreaming i Kina
Marknadsföring och konvertering, enkelt med Dianping
Hur man skapar gratis exponering och medvetenhet
Förbättra kundupplevelsen med WeChat
NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina
NBH:s guide: Webbplats med kinesiskt värdskap – Fördelar, nackdelar och hur det kan förbättra din närvaro på nätet
NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
NBH:s guide: Hur viktig är Weibo för er närvaro på nätet i Kina?
NBH:s guide till opinionsbildare inom B2B: Bygg varumärkeskännedom och öka försäljningen med en expert inom din bransch!
NBH:s guide till branschmedia: Betydelsen av PR för B2B i Kina
NBH:s guide: Hur du använder Baidu SEM för att öka din närvaro på nätet i Kina
NBH-guiden: Möt Douyin, mamman till Tiktok. Hur kan du som marknadsförare använda Douyin för din närvaro på nätet i Kina?
NBH-guiden: 10 steg för att lyckas med Baidu SEO
NBH:s guide: Kom igång med WeChat Mini Program!
NBH-guiden: Kände du till Zhihu知乎-plattformen?
NBH-guiden: Little Red Book – Den sociala fusionsappen där UGC-communityn möter e-handeln
NBH:s guide: Använder du WeChat med dess fulla potential?
NBH-guiden: Vad är framgången bakom Bilibili och hur kan det vara ett verktyg för onlinemarknadsföring?
NBH:s guide: TikTok – varumärkenas inkörsport till den yngre målgruppen
Event: Build your brand and get digital leads in China
Evenemang: Digital B2B-marknadsföring – Shanghai
Evenemang: Digital B2B-marknadsföring i Kina
Kinesiskt evenemang om digitala landskap i Oslo, Norge
Evenemang i Oslo: Det digitala landskapet i Kina
Möt Parhat – NBH:s nya Client Success Manager!
NBH listad som ”The Best Chinese Web Designs” av DesignRush
NBH:s VD Jonathan Kullman besöker Umeå universitet för en gästföreläsning!
Möt Jyri Lintunen – landschef och senior rådgivare i Finland!
Möt Faya Peng – NBH:s nya stjärna i teamet!
NBH deltar på Sweden-China Trade Councils konferensdag: Att navigera i Kina
WEBINAR: Digital marknadsföring för B2B i Kina – Hur når man rätt målgrupp?
VD Jonathan Kullman i intervju med Market Magazine!
WEBBINAR: B2B-marknadsföring i Kina – Hur får man de resultat som räknas?
EVENT: Digital marknadsföring för B2B i Kina – hur du når din målgrupp
Vi anställer!
Nordic Marketing Day i Shanghai 2023 – NBH:s COO June Qin i expertpanelen
Seminarium i Linköping: Digital marknadsföring för B2B i Kina
NBH:s VD Jonathan Kullman med i Resumé!
NBH:s nätverk: De kinesiska resenärernas återkomst
NBH:s nätverksträff: Tack till alla som kom!
NBH:s nätverksträff: Kinas digitala landskap
Digital marknadsföring för B2B i Kina: NBH summerar vår seminarieturné i samarbete med SCTC!
Seminarium i Malmö: Digital marknadsföring för B2B i Kina
Event: Build your brand and get digital leads in China
Evenemang: Digital B2B-marknadsföring – Shanghai
Evenemang: Digital B2B-marknadsföring i Kina
Kinesiskt evenemang om digitala landskap i Oslo, Norge
NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina
Evenemang i Oslo: Det digitala landskapet i Kina
2024 Trender för digital marknadsföring i Kina
Misstag som utländska varumärken gör vid marknadsföring i Kina
Möt Parhat – NBH:s nya Client Success Manager!
NBH listad som ”The Best Chinese Web Designs” av DesignRush
NBH:s VD Jonathan Kullman besöker Umeå universitet för en gästföreläsning!
Möt Jyri Lintunen – landschef och senior rådgivare i Finland!
NBH:s inblick i 11.11 Singles Day – världens största shoppingfestival!
NBH:s guide: Webbplats med kinesiskt värdskap – Fördelar, nackdelar och hur det kan förbättra din närvaro på nätet
Möt Faya Peng – NBH:s nya stjärna i teamet!
Följ med NBH till ”Mid-Autumn”, med en resa till månen (kakan) och tillbaka!
NBH deltar på Sweden-China Trade Councils konferensdag: Att navigera i Kina
WEBINAR: Digital marknadsföring för B2B i Kina – Hur når man rätt målgrupp?
VD Jonathan Kullman i intervju med Market Magazine!
WEBBINAR: B2B-marknadsföring i Kina – Hur får man de resultat som räknas?
Turism: Var beredda att välkomna kinesiska gruppresenärer!
EVENT: Digital marknadsföring för B2B i Kina – hur du når din målgrupp
Har den kinesiska spelindustrin tagit sig tillbaka till ”The Game”?
Vi anställer!
INSIKTER
2024 Trender för digital marknadsföring i Kina
Den 20 december 2023 släppte Minute Marketing Science Academy, tillsammans med Global Digital Marketing Summit (GDMS) och Marketing Think Tank M360, "2024 China Digital Marketing Trend Report". Denna rapport, som bygger på en undersökning av 257 annonsörer från över...
Misstag som utländska varumärken gör vid marknadsföring i Kina
Marknadsföring i Kina innebär unika utmaningar även för välkända internationella varumärken. För att lyckas ta sig in på denna dynamiska marknad krävs ständig vaksamhet, med tanke på de föränderliga marknadsföringskanalerna. Innan utländska företag lanserar...
NBH:s inblick i 11.11 Singles Day – världens största shoppingfestival!
För dig som missat våra tidigare insikter om Singles' Day eller 11.11 börjar vi med en kort bakgrund och en kort introduktion till våra observationer från 2023 års festival. Förra året var ett speciellt år på grund av pandemin i Kina, vilket också ledde till annan...
Följ med NBH till ”Mid-Autumn”, med en resa till månen (kakan) och tillbaka!
Midhöstfestivalen, även känd som månkaksfestivalen, är en av de viktigaste traditionella kinesiska festivalerna. Den infaller på den 15:e dagen i den åttonde månaden i månkalendern, vanligtvis i september eller början av oktober. Denna festival har en djup kulturell...
Turism: Var beredda att välkomna kinesiska gruppresenärer!
Den 10 augusti 2023 meddelade det kinesiska ministeriet för kultur och turism att de restriktioner och förbud för gruppresenärer som införts till följd av pandemin skulle upphävas. Öppningen gäller initialt för cirka 70 länder i världen, inklusive Finland, Norge och...
Har den kinesiska spelindustrin tagit sig tillbaka till ”The Game”?
Kina - centrum för global spelverksamhet Kina är "världens huvudstad för spelindustrin" och står för ca 25% av den globala videospelsindustrin. Onlinespel i Kina spelas över Internet via videospelskonsoler, persondatorer (PC) och mobila enheter. De har ofta...
Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen
Drakbåtsfestivalen, även känd som Duanwu-festivalen, är en traditionell kinesisk högtid som firas den 5:e dagen i den 5:e månaden i månkalendern, vilket vanligtvis infaller i juni. Festivalen har en över 2 000 år gammal historia och uppmärksammas stort i Kina och...
Kinas 520: Brands cyberversion av Alla hjärtans dag
I tider efter covid-19 fortsätter Kina att framstå som en betydande växande marknad. Lyxvarumärkena tävlar om att utveckla marknadsföringskampanjer som fokuserar på olika gåvor och traditionella tillfällen för att kunna upprätthålla den anmärkningsvärda tillväxtnivån....
Kinas ”första maj”: Hur firas Labor Day?
I Kina är Labor Day, även känd som första maj, en allmän helgdag som firas den 1 maj varje år. Det är en dag då man firar och hedrar de kinesiska arbetstagarnas prestationer och bidrag. Dagen uppmärksammas med stängda företag, myndigheter och skolor. I vissa städer...
Kinas kulturella traditioner: Qingming-festivalen
I april månad, medan västvärlden ser fram emot den gula påskhögtiden, firas en annan vårtradition i Kina - Qingming-festivalen. Qingming-festivalen är en av de traditionella helgdagarna som firas i Kina. Festivalen infaller vanligtvis antingen den 4 eller 5 april...
8 mars: Uppkomsten av She-hero!
I Kina har den internationella kvinnodagen (IWD) fått ökad uppmärksamhet under de senaste åren. För några år sedan var denna högtid mer känd som en hyllning till kvinnor, i likhet med Mors dag och kanske Alla hjärtans dag. Men idag är IWD mer uppmärksammad som en...
Det kinesiska nyåret: Var beredd på vattenkaninen!
Det är dags att vända blicken från Tigern och börja fokusera på Kaninen. För att vara mer specifik, "vattenkaninen". I år inleds det kinesiska nyåret CNY den 22 januari. Firandet börjar på kvällen den 21:a och fortsätter i ytterligare 15 dagar, men för att vara exakt...
5 trender som kommer att forma Kinas affärsverksamhet år 2023
En gång är ingenting, två gånger är en tradition, eller... Hur som helst, NBH ger dig vår årliga trendspaning, den här gången för 2023! En förväntan som vi självklart har spanat in är turismen, om Kinas återöppnande fortsätter som förutspått kommer vi att träffa...
Double 11, 11.11 eller Singles Day – namnge det för att tämja det! Ta del av de senaste trenderna från Kinas största shoppingfestival
Shoppingeventet "The Singles Day" har för många länder varit ett helt okänt fenomen. Men precis som många andra trender och influenser från Kina börjar Singles Day bli en del av "vår" "shoppingkalender", åtminstone om man tittar på Europa. Kinas shoppingfestival,...
NBH tar dig till månen(kakan): Ta reda på hur varumärken anpassar sin marknadsföring inför Midahöstfestivalen
Månfestivalen äger rum i helgen den 10 september. Månfestivalen, mest känd som Midahöstfestivalen och Månkaksfestivalen, är en av de största högtiderna i Kina! Med detta sagt, om du är en marknadsförare som är verksam i Kina, är denna festival också viktig för dig!...
Är du redo för Metaverse?
I västvärlden har termen "Metaverse" blivit alltmer utbredd. Man kan säga att det är ett av de stora buzzworden för 2022. Det är bekvämt att tro att boomen är nära kopplad till Facebooks namnbyte till Meta, men i själva verket är Metaverse inte ett nytt koncept....
Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen – en av de fyra stora
Drakbåtsfestivalen är en av de fyra viktigaste kinesiska traditionerna. Om du har varit i Kina under denna period är det svårt att missa. Du kommer att märka av dekorationer, gåvor och ett ökat resande, främst inom landet. År 2022 kommer drakbåtsfestivalen att äga rum...
Kinas kulturella traditioner: Hur firar man Qingming-festivalen?
Idag, den 5 april, vill vi uppmärksamma en av Kinas traditionella helgdagar, Qingming-festivalen! 🌞 På grund av covid kan firandet se lite annorlunda ut i år. Men vi vill ändå hylla denna vackra högtid och ge dig en kort lektion om Qingming-festivalen. Qingming...
NBH sammanfattar framgångsrika inhemska kampanjer under Internationella kvinnodagen
I Kina har den internationella kvinnodagen (IWD) under de senaste åren fått allt större uppmärksamhet. Denna högtid har länge jämförts med Alla hjärtans dag eller Mors dag, men på senare tid har det handlat mer om att fira kvinnors framsteg i samhället och strävan...
Nyårsspecial: NBH tittar in i tigerkampanjerna
Varje år inför det kinesiska nyåret är det alltid intressant att se hur varumärken riktar in sina nyårskampanjer. I år har det varit en ökad nyårshandel, detta gäller både globala och inhemska leverantörer. Vi tror att det inte bara beror på att tigerns mönster är så...
NBH ger dig sina undersökningar för 2022: Vi listar fem trender att hålla ett öga på!
NBH har under 2021 följt och analyserat Kinas digitala trender, nu är det dags att blicka framåt och se vad som förväntas slå igenom år 2022? Vilka trender kommer att fortsätta växa och vilka är här för att stanna, och vilka nya trender kommer att blomstra? NBH har...
Den nya generationen konsumenter: Gen Z och kulturella opinionsledare (COLs) – vilka är de?
Kinas influencermarknad genomgår just nu en stor förändring. Men vad är det egentligen som händer? I takt med att nya konsumenter från generation Z söker mer autentiska och personliga trendsättare har ett nytt koncept, Cultural Opinion Leaders (COL), fått stor...
En känsla av nya möjligheter för skönhetsprodukter i Kina: NBH guidar dig genom de nya förändringarna i djurförsökslagstiftningen
Rena skönhetsprodukter, ibland även kallade cruelty-free-produkter, är nu på väg till Kina. Eller är de det? En våg av internationella varumärken inom ren skönhet står redan i kö för att få delta. Det råder fortfarande stor förvirring kring den nya lagen om djurförsök...
Kinas kalender för shoppingfestivaler: 618 Trendsättare för framtidens e-handel
Online-shoppingfestivaler har kommit att bli en trendsättare för nya konsumentmönster i det kinesiska e-handelslandskapet. Festivalerna är ett måste för nya varumärken och marknadsförare, inte bara för försäljning utan också som ett unikt tillfälle att inspireras av...
GUIDES
NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina
För att driva tillväxt på dagens mycket konkurrensutsatta marknad måste du lära dig hur man utvecklar en framgångsrik B2B-marknadsföringsstrategi för Kina. Det handlar om att bygga upp varumärkeskännedom och skapa ökad efterfrågan på era produkter från era målföretag....
NBH:s guide: Webbplats med kinesiskt värdskap – Fördelar, nackdelar och hur det kan förbättra din närvaro på nätet
Att hosta sitt företags webbplats lokalt i Kina kan uppfattas som krångligt och lite onödigt. Kanske har du redan en välfungerande webbplats, så varför inte bara översätta den? Det finns många anledningar till varför det inte är en så bra idé, så låt oss djupdyka i...
NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna Tripadvisor, men i Kina är det...
NBH:s guide: Hur viktig är Weibo för er närvaro på nätet i Kina?
Kinas sociala mediescen kan för många beskrivas som en djungel och förvirrande att navigera i. Men om du har varit engagerad i Kina ett tag har du förmodligen hört talas om Weibo. Det är en social medieplattform som enkelt kan beskrivas som en "mikroblogg". Weibo...
NBH:s guide till opinionsbildare inom B2B: Bygg varumärkeskännedom och öka försäljningen med en expert inom din bransch!
En het trend inom B2B-sektorn är den omvandling av marknadsföringen som många företag genomgår. Digital marknadsföring har blivit allt viktigare för B2B-företag i allmänhet, och för dem som siktar på den kinesiska marknaden i synnerhet. I den här guiden berättar NBH...
NBH:s guide till branschmedia: Betydelsen av PR för B2B i Kina
Marknadsföringsstrategin för många B2B-företag har fram till nyligen varit mer traditionell i form av att ställa ut på mässor, delta i evenemang, utbyta visitkort och bygga affärsrelationer genom middagar. Men den digitala utvecklingen har långsamt förändrat strategin...
NBH:s guide: Hur du använder Baidu SEM för att öka din närvaro på nätet i Kina
Om Kina är en viktig marknad för ditt företag bör Baidu ha samma prioritet som din Google-strategi. Baidu kan enkelt beskrivas som "Kinas Google", och om man tar en snabb titt så finns det många likheter, dels utseendemässigt, men när det gäller sökmotorer, SEO och...
NBH-guiden: Möt Douyin, mamman till Tiktok. Hur kan du som marknadsförare använda Douyin för din närvaro på nätet i Kina?
Om vi säger Douyin kanske det inte säger er så mycket, men om vi säger Tiktok hoppas jag att ni är med på det! Även om Tiktok är den västerländska versionen av Douyin, finns det många stora skillnader. Som så ofta när det gäller det digitala Kina anammas nya...
NBH-guiden: 10 steg för att lyckas med Baidu SEO
Introduktion Företag, särskilt inom B2B, tycker att det är en utmaning att nå den kinesiska marknaden, vilka plattformar finns det och vilka ska man prioritera? I den här guiden kommer vi att prata Baidu! I västvärlden pratar vi om Google och uttrycket "let's google...
NBH:s guide: Kom igång med WeChat Mini Program!
WeChat Mini Program har förändrat paradigmet för mobilanvändning, hur kan WeChat Mini Program vara din lösning? NBH har skapat en komplett guide till WeChat Mini Program. Lär dig allt du behöver veta genom att ladda ner vår kostnadsfria 16-sidiga guide: Vad är det för...
NBH-guiden: Kände du till Zhihu知乎-plattformen?
När man tänker på sociala nätverk och digitala plattformar i Kina tänker man kanske på Wechat, Weibo och Douyin (Tiktok). Men kände du till Zhihu? Varumärket kan översättas till "Do you know?" och är den största plattformen för frågor och svar i Kina. Plattformen kan...
NBH-guiden: Little Red Book – Den sociala fusionsappen där UGC-communityn möter e-handeln
Little Red Book (LRB), även känt som Xiaohongshu 小红书 och RED, är Kinas största sociala shoppingplattform. Det är Kinas go-to plattform för att dela produktrecensioner, skönhetstips, dagliga outfits, övergripande livsstilsbilder etc. LRB är den kinesiska motsvarigheten...
NBH:s guide: Använder du WeChat med dess fulla potential?
NBH har skapat en fullständig WeChat-guide där du kan lära dig allt du behöver veta om WeChat. WeChat med alla sina funktioner är ibland svårt att få grepp om hur det kan användas både ur ett användar- och affärsperspektiv. I denna Insight har vi sammanfattat ämnena i...
NBH-guiden: Vad är framgången bakom Bilibili och hur kan det vara ett verktyg för onlinemarknadsföring?
Vi har sett det förut, när en plattform blir stor tar det inte lång tid innan den blir mycket stor. En snabbt växande plattform som vi måste hålla koll på är Bilibili, särskilt om du vill förstå Kinas e-landskap och ännu viktigare om du vill göra affärer i Kina. För...
NBH:s guide: TikTok – varumärkenas inkörsport till den yngre målgruppen
TikTok, även känt som Douyin, är varumärkenas inkörsport till den yngre målgruppen
NYHETER
Event: Build your brand and get digital leads in China
Many companies have a great commercial interest in building their brand in China and attracting more leads for sales to grow and strengthen their position. China has always been complex, but since the pandemic began, entirely new demands have been placed on B2B...
Evenemang: Digital B2B-marknadsföring – Shanghai
Det digitala landskapet i Kina skiljer sig avsevärt för B2B jämfört med andra marknader. Dessutom har pandemin medfört betydande förändringar som påskyndat den digitala omvandlingen inom B2B i Kina under de senaste åren. Därför krävs det nu en ny förståelse för de...
Evenemang: Digital B2B-marknadsföring i Kina
Välkommen den 6 mars 2024 till en insiktsfull session om digital B2B-marknadsföring i Kina, arrangerad av Danish-Chinese Business Forum & Danish Export Association Plats: Danska exportföreningen, Silkeborg, Danmark Det digitala landskapet i Kina skiljer sig...
Kinesiskt evenemang om digitala landskap i Oslo, Norge
Den 8 februari anordnade Norweigan China Chamber of Commerce (NCCC) och Norwegian Institute of International Affairs (NUPI) tillsammans ett evenemang på temat Chinese Digital Landscape. Kinas ambassadör Hou Yue, Norges tidigare ambassadör i Kina Svein O. Sæther,...
Evenemang i Oslo: Det digitala landskapet i Kina
Det digitala landskapet i Kina skiljer sig avsevärt för B2B jämfört med andra marknader. Dessutom har pandemin medfört betydande förändringar som påskyndat den digitala omvandlingen inom B2B i Kina under de senaste åren. Därför krävs det nu en ny förståelse för de...
Möt Parhat – NBH:s nya Client Success Manager!
NBH fortsätter att växa och det gör även vårt team av kinesiska marknadsföringsexperter. Vi är mycket glada att meddela att Parhat har börjat på NBH som Client Success Manager. Parhat kommer att vara placerad på NBH:s kontor i Stockholm, Sverige. Han kommer att ha ett...
NBH listad som ”The Best Chinese Web Designs” av DesignRush
Vi är glada att kunna meddela att NBH har utsetts till "The Best Chinese Web Designs" av DesignRush, en ledande plattform för att upptäcka och knyta kontakter med kreativa byråer. Detta erkännande understryker NBH:s engagemang för att utveckla innovativa och visuellt...
NBH:s VD Jonathan Kullman besöker Umeå universitet för en gästföreläsning!
VD Jonathan Kullman återvänder till Umeå universitet som gästföreläsare! Den här månaden besökte NBH:s VD Jonathan Kullman Umeå universitet, inte som student utan som gästföreläsare. Jonathan delade med sig av sin omfattande erfarenhet av att arbeta med Kina och...
Möt Jyri Lintunen – landschef och senior rådgivare i Finland!
NBH välkomnar Jyri Lintunen som landschef och senior rådgivare i Finland! NBH är glada att kunna presentera Jyri Lintunen som ny Country Manager och Senior Advisor för Finland sedan november 2023. Jyri har en gedigen erfarenhet och expertis i sin roll som ansvarig för...
Möt Faya Peng – NBH:s nya stjärna i teamet!
NBH växer och det gör även vårt team. Vi är stolta över att presentera Faya Peng, en dynamisk affärsexpert med en fantastisk bakgrund från Stockholms universitet och London Business School. Med ett decennium av mångsidig internationell erfarenhet av projektledning och...
NBH deltar på Sweden-China Trade Councils konferensdag: Att navigera i Kina
Navigating China - en heldagskonferens om att göra affärer på en marknad som ständigt utvecklas För att möta den växande efterfrågan på information, kunskapsutbyte och nätverkande i det kinesiska affärslandskapet bjöd Sweden-China Trade Council in till "Navigating...
WEBINAR: Digital marknadsföring för B2B i Kina – Hur når man rätt målgrupp?
Delta i vårt kommande webbinarium som anordnas i samarbete med DCCC - Danish Chamber of Commerce in China, Danish Chamber of Commerce Hong Kong och Danish-Chinese Business Forum. Delta i detta webbinarium och få djupare insikter i Kinas digitala landskap och de...
VD Jonathan Kullman i intervju med Market Magazine!
Vi är glada att kunna meddela att NBH återigen har uppmärksammats av branschmedia. Den här gången i den svenska branschtidningen Market. NBH:s VD Jonathan Kullman deltar i en intervju där han sätter strålkastarljuset på det digitala Kina. I intervjun beskrivs Kinas...
WEBBINAR: B2B-marknadsföring i Kina – Hur får man de resultat som räknas?
Börja hösten 2023 med ny kunskap som kan stärka din digitala resa i Kina. Anmäl dig till kommande webbinarium! Som de flesta av oss vet skiljer sig det digitala landskapet i Kina avsevärt för B2B jämfört med andra marknader. Pandemin har medfört stora förändringar och...
EVENT: Digital marknadsföring för B2B i Kina – hur du når din målgrupp
Det digitala landskapet i Kina ser helt annorlunda ut för B2B jämfört med andra marknader. Dessutom har pandemin medfört betydande förändringar och påskyndat den digitala omvandlingen inom B2B-sektorn i Kina under de senaste åren. Detta har skapat nya krav på kunskap...
Vi anställer!
NBH fortsätter att växa och under hösten annonserar vi ytterligare kollegor! Vi söker en Senior Customer Success Manager och en praktikant som arbetar tillsammans med vår Project & Marketing Manager för vårt Stockholmskontor, med stora möjligheter att också arbeta...
Nordic Marketing Day i Shanghai 2023 – NBH:s COO June Qin i expertpanelen
Vi är glada över att återigen delta i den nordiska marknadsföringsdagen i Shanghai. Vår COO June Qin deltog i diskussionspanelen tillsammans med andra företag inom området som Orkla, Oatly och Jingdaily som modererade diskussionen. Sedan lanseringen 2021 har Nordic...
Seminarium i Linköping: Digital marknadsföring för B2B i Kina
Missa inte vårt event med Linköping Science Park! Välkommen till ett spännande seminarium om digital marknadsföring i Kina. Lär dig hur B2B-företag kan förbättra sin närvaro på nätet med effektiva strategier. I dagens föränderliga försäljningslandskap blir digital...
NBH:s VD Jonathan Kullman med i Resumé!
Vi är glada att meddela att NBH:s VD Jonathan Kullman har blivit omnämnd i en av Sveriges största branschtidningar, Resumé! I intervjun diskuterade han den enorma potential som digital marknadsföring i Kina erbjuder för företag som vill expandera. I intervjun...
NBH:s nätverk: De kinesiska resenärernas återkomst
Kina har nyligen öppnats för resor igen efter att ha varit föremål för stränga restriktioner på grund av pandemin i nästan tre år. Detta har haft en betydande inverkan på den globala turismen. Före pandemin hade många länder och företag, till exempel Sverige, ändrat...
NBH:s nätverksträff: Tack till alla som kom!
Vi vill rikta ett stort tack till alla deltagare i NBH:s nätverksevent som hölls igår och som fokuserade på Kinas digitala landskap. Under eventet diskuterade vi de mest använda och populära digitala plattformarna, aktuella trender, e-handel och sökmotorer. Om...
NBH:s nätverksträff: Kinas digitala landskap
NBH vill kickstarta våren med ett kommande nätverksevent! Gå med oss och andra som är intresserade av Digital China! Temat för detta nätverksevenemang är Kinas digitala landskap. Lär dig hur du navigerar genom Kinas onlinelandskap och hur du kan rikta in dig på din...
Digital marknadsföring för B2B i Kina: NBH summerar vår seminarieturné i samarbete med SCTC!
NBH kickstartade 2023 med en seminarieturné i miniformat! Med start i Stockholm den 16 januari, Göteborg den 9 februari och slutligen i Malmö den 3 mars! Vi gjorde dessa seminarier tillsammans med Sweden-China Trade Council, och vi vill ge en riktig shout-out till...
Seminarium i Malmö: Digital marknadsföring för B2B i Kina
NBH:s miniturné tillsammans med Sweden China Trade Council fortsätter! Efter två framgångsrika möten i Stockholm och Göteborg, fortsätter vi med ett sista stopp (för den här gången 😉 ) i Malmö. Kom och ät frukost med oss och lär dig mer om hur du som B2B-företag kan...
Boka ett möte med en av våra experter!
Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte