Håll dig uppdateradmed NBHsInsights, Nyheter och Guider!
Vill du hålla dig uppdaterad om de senaste händelserna i Kinas digitala landskap? Vill du lära dig mer om Kinas olika sociala medieplattformar? Då har du kommit till rätt ställe!
Vi ger dig de senaste händelserna, evenemangen, shoppingfestivaler, trender inom digital marknadsföring och guidar dig till Kinas digitala plattformar!

Lär dig mer och inspireras av Kinas digitala landskap
Vi är uppdaterade på det senaste inom det digitala Kina, och det vill vi dela med oss av till dig!
För många kan Kinas digitala landskap beskrivas som knepigt, men med rätt kunskap kan det faktiskt vara både roligt och inspirerande!
Kina har blivit en trendsättare inom digital marknadsföring.
Vi på NBH har delat in våra "Kina-nyheter" i tre kategorier.
- NBH Insights ger dig det senaste om digitala trender, händelser och konsumentbeteenden.
- NBH Guide guidar dig till Kinas digitala plattformar och hur du som varumärke kan skapa närvaro.
- NBH News ger dig det senaste från NBH, till exempel om samarbeten och kommande evenemang!
Sammanfattningsvis: håll dig uppdaterad, inspireras och följ framför allt vårt nyhetsbrev!
BLOGG ARTIKLAR
NBH Guide
NYHETER
NBH:s inblick i 11.11 Singles Day - världens största shoppingfestival!
Kinas Mid-Autumn Festival: Lär dig allt om Kinas Mooncake tradition och årets trender
Turism: Var beredda att välkomna kinesiska gruppresenärer!
Har den kinesiska spelindustrin återhämtat sig?
Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen
Kinas 520: Varumärkens cyberversion av Alla hjärtans dag
Kinas "första maj": Hur firas arbetsdagen?
Kinas kulturella traditioner: Qingming-festivalen
8 mars: Kinas She-Hero's!
Kinesiskt nyår: Var beredd på vattenkaninen!
5 trender som kommer att forma Kinas näringsliv år 2023
Double 11, 11.11 eller Singles Day - Ta del av de senaste trenderna från Kinas största shoppingfestival.
Mooncake Festivalen: Ta reda på hur varumärken anpassar sin marknadsföring
Är du redo för Metaverse?
Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen - en av de fyra stora
Kinas kulturella traditioner: Hur firar man Qingming-festivalen?
NBH sammanfattar framgångsrika inhemska kampanjer under Internationella kvinnodagen
Nyårsspecial: NBH tar en närmare ditt på Tiger-kampanjerna
NBH ger dig sina spaningar för 2022: Vi listar fem trender att hålla ögonen på!
Den nya konsument generationen: Gen Z:s uppgång och kulturella opinionsbildare – vilka är de?
Nya möjligheter för skönhetsprodukter i Kina: NBH guidar dig genom de nya ändringarna i djurförsöksreglerna
Kinas shoppingfestivalkalender: 618 Trendsättare för e-handelns framtid
Varför ska influencers (KOL) vara en viktig del av din marknadsföringsstrategi?
Vikten av online PR i Kina
När du ska in på den kinesiska marknaden - behärska den kinesiska reklamlagen eller ta hjälp av någon som har kunskapen
Använda digitala kanaler i Kina för att möjliggöra B2B-tillväxt
Digitala marknadsförings trender i Kina 2021
Dubbel 12 Shopping Festival, ett fortsatt online shopping festival
2020 Double 11 Shopping Festival slår återigen rekordet
Tencent börjar rikta in sig på privata domäner trafik
Guiden till att känna viktiga kinesiska digitala plattformar
Blommor är ute ur kinesiska Alla hjärtans dag
Den nya eran av e-handel livestreaming
Nytt historiskt försäljningsrekord online satt för 618
Kinesisk turistnäring ser tecken på återhämtning
Optimera din synlighet på WeChat
Vikten av livestreaming i Kina
Marknadsföring och konvertering, enkelt med Dianping
Hur man genererar fri exponering & medvetenhet
Förbättra kundupplevelsen med WeChat
NBH:s guide: Webbplats med kinesiskt värdskap - Fördelar, nackdelar och hur det kan förbättra din närvaro på nätet
NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din digitala närvaro i Kina?
NBH Guide: B2B Opinion Leaders - Öka din varumärkeskännedom i Kina!
NBH Guide till branschmedia: Vikten av PR för B2B i Kina
NBH Guide: Optimera din online närvaro i Kina med Baidu SEM
NBH Guide: Möt Douyin, Kinas TikTok för Effektiv Online Marknadsföring
NBH Guide: 10 steg för att lyckas med Baidu SEO
NBH Guide: Kom igång med WeChat Miniprogram!
NBH Guide: Kände du till Zhihu 知乎-plattformen?
NBH Guide: Little Red Book - Den sociala fusionsappen där UGC-communityt möter e-handel
NBH Guide: Använder du WeChat med full potential?
NBH Guide: Vad är framgången bakom Bilibili och hur kan det vara ett verktyg för digital marknadsföring?
NBH Guide: TikTok - varumärkenas inkörsport till den yngre målgruppen
NBH listad som "The Best Chinese Web Designs" av DesignRush
NBH:s VD Jonathan Kullman besöker Umeå universitet för en gästföreläsning!
Möt Jyri Lintunen - Finland Country Manager och Senior Advisor!
Möt Faya Peng - NBH:s nya stjärna i teamet!
NBH deltar vid Sweden-China Trade Councils konferensdag: Att navigera i Kina
WEBBINAR: Digital marknadsföring i Kina - Hur når man rätt målgrupp?
VD Jonathan Kullman i intervju med Market Magazine!
WEBBINAR: B2B-marknadsföring i Kina - Hur får man de resultat som räknas?
EVENT: Digital marknadsföring för B2B i Kina - hur du når din målgrupp
Vi anställer!
Nordic Marketing Day i Shanghai 2023 - NBH:s COO June Qin i expertpanelen
Seminarium i Linköping: Digital marknadsföring för B2B i Kina
NBH:s VD Jonathan Kullman presenteras i Resumé!
NBH-Network: De kinesiska resenärerna återvänder
NBH-nätverksevenemang: Tack till alla som kom!
NBH-nätverksevenemang: Kinas digitala landskap
Digital marknadsföring för B2B i Kina: NBH sommarställer vår seminarieturné i samarbete med SCTC!
Malmö-seminarium: Digital marknadsföring för B2B i Kina
Missa inte kommande seminarium: Göteborg och Malmö!
Kommande seminarium: Digital marknadsföring för B2B - Hur når du din målgrupp?
NBH LANSERAR NY HEMSIDA
NBH besöker 56K och pratar Baidu SEM!
Nytt kontor i Shanghai!
NBH deltar på Alibaba Groups sommarevent i Tyskland!
NBH listad som "The Best Chinese Web Designs" av DesignRush
NBH:s VD Jonathan Kullman besöker Umeå universitet för en gästföreläsning!
Möt Jyri Lintunen - Finland Country Manager och Senior Advisor!
NBH:s inblick i 11.11 Singles Day - världens största shoppingfestival!
NBH:s guide: Webbplats med kinesiskt värdskap - Fördelar, nackdelar och hur det kan förbättra din närvaro på nätet
Möt Faya Peng - NBH:s nya stjärna i teamet!
Kinas Mid-Autumn Festival: Lär dig allt om Kinas Mooncake tradition och årets trender
NBH deltar vid Sweden-China Trade Councils konferensdag: Att navigera i Kina
WEBBINAR: Digital marknadsföring i Kina - Hur når man rätt målgrupp?
VD Jonathan Kullman i intervju med Market Magazine!
WEBBINAR: B2B-marknadsföring i Kina - Hur får man de resultat som räknas?
Turism: Var beredda att välkomna kinesiska gruppresenärer!
EVENT: Digital marknadsföring för B2B i Kina - hur du når din målgrupp
Har den kinesiska spelindustrin återhämtat sig?
Vi anställer!
Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen
NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
Nordic Marketing Day i Shanghai 2023 - NBH:s COO June Qin i expertpanelen
Seminarium i Linköping: Digital marknadsföring för B2B i Kina
Kinas 520: Varumärkens cyberversion av Alla hjärtans dag
NBH:s VD Jonathan Kullman presenteras i Resumé!
NBH-Network: De kinesiska resenärerna återvänder
Kinas "första maj": Hur firas arbetsdagen?
NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din digitala närvaro i Kina?
BLOGG ARTIKLAR

NBH:s inblick i 11.11 Singles Day - världens största shoppingfestival!
För de som missat våra tidigare insikter om Singles' Day eller 11.11 börjar vi med en kort bakgrund, och en kort introduktion till våra observationer från 2023 års festival. Förra året var ett speciellt år på grund av pandemin i Kina, som också ledde till andra...

Kinas Mid-Autumn Festival: Lär dig allt om Kinas Mooncake tradition och årets trender
Midhöstfestivalen, även känd som månkaksfestivalen, är en av de viktigaste traditionella kinesiska festivalerna. Den infaller på den 15:e dagen i den åttonde månaden i månkalendern, vanligtvis i september eller början av oktober. Festivalen har djupa kulturella och...

Turism: Var beredda att välkomna kinesiska gruppresenärer!
Den 10 augusti 2023 meddelade det kinesiska ministeriet för kultur och turism att de restriktioner och förbud för gruppresenärer som har funnits i kölvattnet av pandemin kommer att upphävas. Öppningen gäller inledningsvis för cirka 70 länder över hela världen, inklusive Finland,...

Har den kinesiska spelindustrin återhämtat sig?
Kina - centrum för global spelindustri Kina har titeln "världens huvudstad för spelindustri" och representerar cirka 25% av den globala videospelsindustrin. Onlinespel i Kina spelas över Internet via videospelskonsoler, persondatorer...

Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen
Drakbåtsfestivalen, även känd som Duanwu-festivalen, är en traditionell kinesisk högtid som firas den 5:e dagen i den 5:e månaden i månkalendern, vilket vanligtvis infaller i juni. Festivalen har en historia på över 2.000 år och uppmärksammas i stor utsträckning i...

Kinas 520: Varumärkens cyberversion av Alla hjärtans dag
Efter COVID-19 fortsätter Kina att vara en viktig tillväxtmarknad. Lyxvarumärken är i en tävling om att utveckla marknadsföringskampanjer som är inriktade på olika gåvor och traditionella tillfällen för att upprätthålla den anmärkningsvärda nivån av...

Kinas "första maj": Hur firas arbetsdagen?
I Kina är Labor Day, även känd som May Day, en helgdag som firas den 1 maj varje år. Det är en dag för att fira och hedra arbetarnas prestationer och bidrag i Kina. Dagen hedrar med stängda företag, myndighetskontor och skolor.... med stängda företag, myndighetskontor och skolor.

Kinas kulturella traditioner: Qingming-festivalen
I april månad, medan västvärlden väntar på den gula påskfesten, firas en annan vårtradition i Kina - Qingmingfestivalen. Qingmingfestivalen är en av de traditionella helgdagar som firas i Kina. Festivalen, som vanligtvis...

8 mars: Kinas She-Hero's!
I Kina har Internationella kvinnodagen (IWD) fått ökad uppmärksamhet de senaste åren. För några år sedan var denna helgdag mer känd som en hyllning till kvinnor, i likhet med mors dag och kanske alla hjärtans dag. Men i dag uppmärksammas IWD mer som en hyllning till...

Kinesiskt nyår: Var beredd på vattenkaninen!
Det är dags att vända blicken från tigern och börja fokusera på kaninen. För att vara mer specifik, "vattenkaninen". I år börjar det kinesiska nyåret CNY den 22 januari. Firandet börjar på kvällen den 21 och fortsätter i ytterligare 15 dagar, men...

5 trender som kommer att forma Kinas näringsliv år 2023
En gång är ingenting, två gånger är en tradition, eller... Hur som helst ger NBH dig vår årliga trendspaning, den här gången för 2023! En förväntan som vi självklart har scoutat är turism, om Kinas återöppnande fortsätter som förutspått kommer vi att möta kinesiska turister igen och vi, av...

Double 11, 11.11 eller Singles Day - Ta del av de senaste trenderna från Kinas största shoppingfestival.
Shoppinghändelsen "Singles Day" har för många länder varit ett helt okänt fenomen. Men i likhet med många andra trender och influenser från Kina börjar Singles Day bli en del av "vår" "shoppingkalender", åtminstone om man tittar på Europa. Kinas...

Mooncake Festivalen: Ta reda på hur varumärken anpassar sin marknadsföring
Månfestivalen äger rum denna helg den 10 september. Månfestivalen, som är mer känd som Mid-Autumn-festivalen och Mooncake-festivalen, är en av de största helgdagarna i Kina! Om du är en marknadsförare som är verksam i Kina är denna festival också en viktig...

Är du redo för Metaverse?
I västvärlden har termen "Metaverse" blivit alltmer utbredd. Man skulle kunna säga att det är ett av de stora modeorden för 2022. Det är bekvämt att tro att boomen är nära kopplad till Facebooks byte av namn till Meta, men i själva verket är Metaverse inget nytt koncept....

Kinas kulturella traditioner: Drakbåtsfestivalen - en av de fyra stora
Drakbåtsfestivalen är en av de fyra viktigaste kinesiska traditionerna. Om du har varit i Kina under denna period är det svårt att missa den. Du skulle märka dekorationerna, gåvobreven samt ett ökat resande, främst inom landet. År 2022 kommer drakfestivalen att...

Kinas kulturella traditioner: Hur firar man Qingming-festivalen?
Idag, den 5 april, vill vi uppmärksamma en av Kinas traditionella helgdagar, Qingming-festivalen! 🌞 På grund av koviden kan firandet se lite annorlunda ut i år. Men vi vill ändå ge en eloge till denna vackra högtid och ge dig en...

NBH sammanfattar framgångsrika inhemska kampanjer under Internationella kvinnodagen
I Kina har Internationella kvinnodagen (IWD) på senare år fått mer uppmärksamhet. Denna helgdag har länge jämförts med Alla hjärtans dag eller mors dag, men har på senare tid handlat mer om att fira kvinnors framsteg i samhället och att söka ännu bättre...

Nyårsspecial: NBH tar en närmare ditt på Tiger-kampanjerna
Varje år inför det kinesiska nyåret är det alltid intressant att se hur varumärken riktar in sig på sina nyårskampanjer. I år har det skett en ökning av nyårshandeln, både när det gäller globala och inhemska säljare. Vi tror att detta inte bara är...

NBH ger dig sina spaningar för 2022: Vi listar fem trender att hålla ögonen på!
NBH har under 2021 följt och analyserat Kinas digitala trender, nu är det dags att blicka framåt och se vad som förväntas slå igenom år 2022? Vilka trender kommer att fortsätta växa och vilka är här för att stanna, och vilka nya trender kommer att booma? NBH har valt att lista 5 trender, vi...

Den nya konsument generationen: Gen Z:s uppgång och kulturella opinionsbildare – vilka är de?
Kinas influencermarknad genomgår för närvarande en stor förändring. Men vad är det egentligen som händer? Med den nya ökningen av nya konsumenter från Generation Z som letar efter mer autentiska och personliga trendsättare, har ett nytt koncept Cultural Opinion Leaders (COL) haft en ...

Nya möjligheter för skönhetsprodukter i Kina: NBH guidar dig genom de nya ändringarna i djurförsöksreglerna
Rena skönhetsprodukter, ibland även kallade cruelty-free-produkter, är nu på väg till Kina. Eller är de det? En våg av internationella varumärken inom ren skönhet står redan i kö för att få komma in. Det råder dock fortfarande stor förvirring kring den nya lagen om djurtester för...

Kinas shoppingfestivalkalender: 618 Trendsättare för e-handelns framtid
Festivaler för nätshopping har kommit att bli en trendsättare för nya konsumentmönster i det kinesiska landskapet för e-handel. Festivalerna är ett måste för nya varumärken och marknadsförare, inte bara för försäljningen utan också som en unik möjlighet att inspireras av nya...

Varför ska influencers (KOL) vara en viktig del av din marknadsföringsstrategi?
Influencerstrategi är en viktig del för varumärken att ta varumärkesägande inom det digitala universumet. I Kina kallas influencers Key Opinion Leaders som också kallas KOLs i Kina. KOLs är influencers på sociala medier som har stora samhällen som...

Vikten av online PR i Kina
Globalt sett är PR i allmänhet en mycket kraftfull form av kommunikation. PR och online PR i Kina är en av de mest kostnadseffektiva kommunikationsformerna för att utveckla bilden och ryktet för ditt företag, varumärke eller produkt. Online PR är mycket viktigt ...
NBH Guide

NBH:s guide: Webbplats med kinesiskt värdskap - Fördelar, nackdelar och hur det kan förbättra din närvaro på nätet
Att hosta sitt företags webbplats lokalt i Kina kan uppfattas som krångligt och lite onödigt. Kanske har ni redan en välfungerande webbplats, så varför inte bara översätta den? Det finns många anledningar till att det inte är en så bra idé, så låt oss fördjupa oss i en av dem...

NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna...

NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din digitala närvaro i Kina?
Kinas sociala mediescen kan för många beskrivas som en djungel och förvirrande att navigera i. Men om du har varit engagerad i Kina ett tag har du förmodligen hört talas om Weibo. Det är en social medieplattform som enkelt kan beskrivas som en "mikroblogg". Weibo är nästa...

NBH Guide: B2B Opinion Leaders - Öka din varumärkeskännedom i Kina!
En trend inom B2B-sektorn är den marknadsföringsomvandling som många företag genomgår. Digital marknadsföring har blivit allt viktigare för B2B-företag i allmänhet, och för dem som siktar på den kinesiska marknaden i synnerhet. I denna...

NBH Guide till branschmedia: Vikten av PR för B2B i Kina
Marknadsföringsstrategin för många B2B-företag har fram till nyligen varit mer traditionell i form av utställningar på mässor, deltagande i evenemang, utbyte av visitkort och uppbyggnad av affärsrelationer genom middagar. Men den digitala utvecklingen har långsamt...

NBH Guide: Optimera din online närvaro i Kina med Baidu SEM
Om Kina är en viktig marknad för ditt företag bör Baidu ha samma prioritet som din Google-strategi. Baidu kan lätt beskrivas som "Kinas Google", och om man tar en snabb titt finns det många likheter, delvis i utseendet, men också i...

NBH Guide: Möt Douyin, Kinas TikTok för Effektiv Online Marknadsföring
Om vi säger Douyin säger det kanske inte så mycket, men om vi säger Tiktok hoppas jag att du är med! Även om Tiktok är den västerländska versionen av Douyin finns det många stora skillnader. Som ofta när det gäller det digitala Kina antas nya plattformar snabbare av användarna och snabbt...

NBH Guide: 10 steg för att lyckas med Baidu SEO
Intro Företag, särskilt inom B2B, tror att det är en utmaning att nå den kinesiska marknaden, vilka plattformar finns det och vilka ska man prioritera? I den här guiden kommer vi att prata Baidu! I västvärlden pratar vi Google och uttrycket "let's google it" har blivit normaliserat.....

NBH Guide: Kom igång med WeChat Miniprogram!
WeChat Mini Program har förändrat paradigmet för mobilanvändning, hur kan WeChat Mini Program vara din lösning? NBH har skapat en komplett guide till WeChat Mini Program. Lär dig allt du behöver veta genom att ladda ner vår GRATIS 16-sidiga guide: Vad är det? Varför Mini Program?...

NBH Guide: Kände du till Zhihu 知乎-plattformen?
När du tänker på sociala nätverk och digitala plattformar i Kina kanske du tänker på Wechat, Weibo och Douyin (Tiktok). Men kände du till Zhihu? Varumärket kan översättas till "Vet du?" och är den största plattformen för frågor och svar i Kina. Plattformen kan vara...

NBH Guide: Little Red Book - Den sociala fusionsappen där UGC-communityt möter e-handel
Little Red Book (LRB), även känd som Xiaohongshu 小红书 och RED, är Kinas största sociala shoppingplattform. Det är Kinas främsta plattform för att dela med sig av produktrecensioner, skönhetstips, dagliga outfits, foton av livsstilen osv. LRB är den kinesiska motsvarigheten till Instagram och...

NBH Guide: Använder du WeChat med full potential?
NBH har skapat en fullständig WeChat-guide där du kan lära dig allt du behöver veta om WeChat. WeChat med alla dess funktioner är ibland svårt att få grepp om hur det kan användas både ur ett användar- och företagsperspektiv. I denna Insikt har vi sammanfattat...

NBH Guide: Vad är framgången bakom Bilibili och hur kan det vara ett verktyg för digital marknadsföring?
Vi har sett det förut: när en plattform blir stor tar det inte lång tid innan den blir mycket stor. En snabbt växande plattform som vi måste observera är Bilibili, särskilt om du vill förstå det kinesiska e-landskapet och ännu viktigare om du vill göra...

NBH Guide: TikTok - varumärkenas inkörsport till den yngre målgruppen
TikTok, även känd som Douyin, är varumärkens gateway till den yngre målgruppen
NYHETER

NBH listad som "The Best Chinese Web Designs" av DesignRush
Vi är glada att kunna meddela att NBH har utsetts till "The Best Chinese Web Designs" av DesignRush, en ledande plattform för att upptäcka och knyta kontakter med kreativa byråer. Detta prestigefyllda erkännande understryker NBH:s åtagande att utveckla innovativa och visuellt...

NBH:s VD Jonathan Kullman besöker Umeå universitet för en gästföreläsning!
VD Jonathan Kullman återvänder till Umeå universitet som gästföreläsare! Denna månad återvände NBH:s VD Jonathan Kullman till Umeå universitet, inte som student utan som gästföreläsare. Jonathan delade med sig av sin omfattande affärserfarenhet från Kina och betonade vikten av...

Möt Jyri Lintunen - Finland Country Manager och Senior Advisor!
NBH välkomnar Jyri Lintunen som Finland Country Manager och Senior Advisor! NBH är glada att meddela att Jyri Lintunen har anslutit sig till vårt team som Finland Country Manager och Senior Advisor sedan november 2023. Jyri bidrar med en mängd erfarenhet och expertis till...

Möt Faya Peng - NBH:s nya stjärna i teamet!
NBH växer och det gör även vårt team. Vi är stolta över att presentera Faya Peng, en dynamisk affärsexpert med en fantastisk bakgrund från Stockholms universitet och London Business School. Med ett decennium av mångsidig internationell erfarenhet inom projektledning och marknadsföring...

NBH deltar vid Sweden-China Trade Councils konferensdag: Att navigera i Kina
Navigating China - en heldagskonferens om att göra affärer med en marknad i ständig utveckling För att möta den växande efterfrågan på information, kunskapsutbyte och nätverkande i det kinesiska affärslandskapet bjöd Sweden-China Trade Council in till "Navigating...

WEBBINAR: Digital marknadsföring i Kina - Hur når man rätt målgrupp?
Delta i vårt kommande webbinarium som anordnas i samarbete med DCCC - Dansk Handelskammare i Kina, Dansk Handelskammare Hong Kong och Dansk-Kinesiskt Business Forum. Delta i detta webbinarium och få djupare insikter i Kinas digitala landskap och de...

VD Jonathan Kullman i intervju med Market Magazine!
Vi är glada att kunna meddela att NBH återigen har uppmärksammats av branschmedia. Denna gång i den svenska branschtidningen Market. NBH:s VD Jonathan Kullman deltar i en intervju där han sätter strålkastarljuset på det digitala Kina. I intervjun diskuteras Kinas digitala...

WEBBINAR: B2B-marknadsföring i Kina - Hur får man de resultat som räknas?
Börja hösten 2023 med ny kunskap som kan stärka din digitala resa i Kina. Anmäl dig till kommande webbinarium! Som de flesta av oss vet skiljer sig det digitala landskapet i Kina avsevärt för B2B jämfört med andra marknader. Pandemin har medfört betydande...

EVENT: Digital marknadsföring för B2B i Kina - hur du når din målgrupp
Det digitala landskapet i Kina ser helt annorlunda ut för B2B jämfört med andra marknader. Dessutom har pandemin medfört betydande förändringar och påskyndat den digitala omvandlingen inom B2B-sektorn i Kina under de senaste åren. Detta har skapat nya...

Vi anställer!
NBH fortsätter att växa och under hösten utannonserar vi ytterligare kollegor! Vi söker en Senior Customer Success Manager och en praktikant som arbetar tillsammans med vår Project & Marketing Manager till vårt Stockholmskontor, med stora möjligheter att även arbeta...

Nordic Marketing Day i Shanghai 2023 - NBH:s COO June Qin i expertpanelen
Vi är glada över att återigen delta i Nordic Marketing Day i Shanghai. Vår COO June Qin deltog i diskussionspanelen tillsammans med andra företag inom området som Orkla, Oatly och Jingdaily som modererade diskussionen. Sedan lanseringen 2021 har den nordiska...

Seminarium i Linköping: Digital marknadsföring för B2B i Kina
Missa inte vårt event med Linköping Science Park! Välkommen till ett spännande seminarium om digital marknadsföring i Kina. Lär dig hur B2B-företag kan förbättra sin närvaro på nätet med effektiva strategier. I dagens föränderliga försäljningslandskap blir digital marknadsföring allt viktigare...

NBH:s VD Jonathan Kullman presenteras i Resumé!
Vi är glada att kunna meddela att NBH:s VD Jonathan Kullman presenterades i en av Sveriges största branschtidningar, Resumé! I intervjun diskuterade han den enorma potential som digital marknadsföring i Kina erbjuder för företag som vill expandera. Intervjun...

NBH-Network: De kinesiska resenärerna återvänder
Kina har nyligen öppnat upp för resor igen efter att ha haft allvarliga restriktioner på grund av pandemin i nästan tre år. Detta har haft en betydande inverkan på den globala turismen. Före pandemin hade många länder och företag, till exempel Sverige, ändrat sina turismregler...

NBH-nätverksevenemang: Tack till alla som kom!
Vi vill tacka alla som deltog i NBH:s nätverksevent som hölls igår och som fokuserade på Kinas digitala landskap. Under evenemanget diskuterade vi de mest använda och populära digitala plattformarna, aktuella trender, e-handel och sökning...

NBH-nätverksevenemang: Kinas digitala landskap
NBH vill starta våren med ett kommande nätverksevent! Kom till oss och andra som är intresserade av Digital China! Ämnet för detta nätverksevent är Kinas digitala landskap. Lär dig hur du navigerar genom Kinas online-landskap och hur du kan...

Digital marknadsföring för B2B i Kina: NBH sommarställer vår seminarieturné i samarbete med SCTC!
NBH inledde 2023 med en miniseminarieturné! Med start i Stockholm den 16 januari, Göteborg den 9 februari och slutligen i Malmö den 3 mars! Vi genomförde dessa seminarier tillsammans med Sweden-China Trade Council och vi vill ge en riktig eloge till Elisabeth Söderström,...

Malmö-seminarium: Digital marknadsföring för B2B i Kina
NBH:s miniturné tillsammans med Sweden China Trade Council fortsätter! Efter två framgångsrika möten i Stockholm och Göteborg fortsätter vi med ett sista stopp (för den här gången 😉 ) i Malmö. Följ med på en frukost och lär dig mer om hur du som B2B-företag kan...

Missa inte kommande seminarium: Göteborg och Malmö!
Digital marknadsföring för B2B i Kina - Hur når du din målgrupp? NBH:s miniturné tillsammans med Sweden-China-Trade-Council (SCTC) fortsätter. Förra veckan var seminariet värd i Stockholm, nästa stopp blir Göteborg och sist men inte minst Malmö! Nästa...

Kommande seminarium: Digital marknadsföring för B2B - Hur når du din målgrupp?
NBH börjar 2023 med en riktig kick-off! I januari-mars kommer NBH att delta i seminariet Sweden-China-Trade Council (SCTC). Det kommer att vara ett fysiskt evenemang där våra digitala Kina-experter, CEO Jonathan Kullman och CCO Richard Håränge kommer att vara på plats och tala...

NBH LANSERAR NY HEMSIDA
2022 närmar sig sitt slut och NBH avslutar året. Det har varit många roliga och spännande projekt! Ett av dem har varit vår nya webbplats! Vår uppdaterade webbplats har inte bara en snyggare design utan är också mer informativ! Med vår webbplats vill vi inte bara...

NBH besöker 56K och pratar Baidu SEM!
I oktober besökte våra kollegor Richard Hårdänge och Moa-Karin Levin den digitala byrån 56K för att prata om Baidu SEM. Läs mer om hur vi arbetar med Baidu SEM här. 56K är en Stockholmsbaserad byrå som hjälper företag att öka sin närvaro på nätet genom att optimera...

Nytt kontor i Shanghai!
Välkommen till vårt nya kontor i Shanghai! Vi är mycket glada att kunna meddela att vårt team växer och att våra kontor också växer, inte bara i Norden utan också i Shanghai! NBH-familjen blir större, med olika kompetenser för att leverera det bästa till våra kunder. Vår största...

NBH deltar på Alibaba Groups sommarevent i Tyskland!
Alibaba är ett av de största e-handelsföretagen i världen och äger e-handelssajter som Tmall och Taobao med miljontals användare varje dag. Den här veckan, den 13 september, höll Alibaba sitt sommarevenemang i Tyskland för att ge de senaste insikterna i...
Boka ett möte med en av våra experter!
Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte
