Dianping

Dianping är den ledande plattformen för turism och livsstilstjänster!

Nå den kinesiska turismen före, under och efter resan! Låt folk hitta och rekommendera din restaurang, butik eller sevärdhet!

NBH började sin resa specifikt inom turismen och har hjälpt många kunder att öka antalet besökare. Med vår expertis kan vi hjälpa dig att nå den kinesiska kunden!

dianping sociala medier kina
Dianpnig Logotyp

Dianping - Plattformen med inriktning på turism

Om du vill rikta dig till kinesiska affärsresenärer och fritidsresenärer är det här plattformen för dig.

Dianping är en av de ledande plattformarna inom turism med 420 miljoner användare per år.

Det är den mest populära appen för människor som vill veta var de ska äta och handla, baserat på andra användares betyg och recensioner. Den används under alla stadier av resan, från planering, upplevelse till efter resan.

dianping sociala medier kina

Dianping gör det också möjligt för företag att investera i CPC på plattformen för att se till att deras företag rankas högst i olika sektioner, till exempel ”bästa restaurang” eller ”bästa varuhus”. Du kan också marknadsföra skräddarsydda erbjudanden till kinesiska kunder på Dianping. Som med all digital marknadsföring kan allt spåras från de inledande medieutgifterna för annonser till försäljnings konvertering.

NBH har hjälpt många kunder inom turistbranschen. Vi kan skapa och hantera din officiella profil på Dianping. Vi skapar innehåll och målinriktad copywriting så att din butik, restaurang, hotell, museum eller attraktion kraftigt förbättrar sin position gentemot kinesiska resenärer.

Viktiga fakta

  • Över 400 miljoner månatliga användare
  • Över 6 miljoner registrerade handlare

Vill du veta mer om Dianping?

Boka ett möte med våra säljare och ta reda på hur vi kan hjälpa dig att lyckas på Dianping!
Boka ett möte

Mer läsning

Marknadsföring och konvertering, enkelt med Dianping

Marknadsföring och konvertering, enkelt med Dianping

Vilken är den vanligaste frågan som ställs till marknadsförare? Det måste vara "Vad är försäljningsresultatet av din marknadsföringsaktivitet?". Som marknadsförare kan du ibland känna dig förvirrad eftersom marknadsföring inte bara handlar om försäljning; det handlar...

NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina

NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina

För att driva tillväxt på dagens mycket konkurrensutsatta marknad måste du lära dig hur man utvecklar en framgångsrik B2B-marknadsföringsstrategi för Kina. Det handlar om att bygga upp varumärkeskännedom och skapa ökad efterfrågan på era produkter från era målföretag....

NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping

NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping

Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna Tripadvisor, men i Kina är det...

Boka ett möte med en av våra experter!

Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte

Håll dig uppdaterad med det senaste om Kinas digitala marknad

Share This