Bilibili
Med sitt ursprung i animation och spel har Bilibili blivit en videoplattform med ett brett utbud av kategorier, och har blivit plattformen där kreativiteten inte sätter några gränser!
Bilibili är plattformen för både B2B- och B2C-marknadsföring! Ligg steget före och låt NBH skapa ditt innehåll och din digitala närvaro för Bilibilii!
Bilibili - Plattformen för sociala medier där kreativiteten inte har några gränser
Bilibili är go-to-plattformen för den yngre kinesiska publiken. Plattformen har gått från att vara en innehållsplattform för ”Animation, Comics and Games” till att bli ett bredare videocommunity online. Numera sträcker sig innehållet från anime, musik, spel, filmer till mode, livsstil, vetenskap och teknik etc.
Plattformen har ett brett utbud av användare som är experter inom specialområden och tenderar att vara en go-to plattform för att få information om kunskap både för intresse och utbildningssyften.
Bilibili är en relevant plattform för både B2C- och B2B-företag.
Med sin möjlighet att få stor räckvidd kan företag engagera sig med sin specifika målgrupp. Till exempel när B2C inom kosmetik vill rikta sig till kvinnliga användare, eller B2B-företag som säljer industrikomponenter riktar sig till ingenjörer.
Öka din varumärkeskännedom och bygg upp ditt rykte online i Kina genom att använda Bilibili!
Viktiga fakta
- 200+ miljoner aktiva användare varje månad
- 80 minuter per dag – Genomsnittlig tid spenderad på Bilibili
Mer läsning
NBH-guiden: Vad är framgången bakom Bilibili och hur kan det vara ett verktyg för onlinemarknadsföring?
Vi har sett det förut, när en plattform blir stor tar det inte lång tid innan den blir mycket stor. En snabbt växande plattform som vi måste hålla koll på är Bilibili, särskilt om du vill förstå Kinas e-landskap och ännu viktigare om du vill göra affärer i Kina. För...
NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina
För att driva tillväxt på dagens mycket konkurrensutsatta marknad måste du lära dig hur man utvecklar en framgångsrik B2B-marknadsföringsstrategi för Kina. Det handlar om att bygga upp varumärkeskännedom och skapa ökad efterfrågan på era produkter från era målföretag....
NBH:s guide: Webbplats med kinesiskt värdskap – Fördelar, nackdelar och hur det kan förbättra din närvaro på nätet
Att hosta sitt företags webbplats lokalt i Kina kan uppfattas som krångligt och lite onödigt. Kanske har du redan en välfungerande webbplats, så varför inte bara översätta den? Det finns många anledningar till varför det inte är en så bra idé, så låt oss djupdyka i...
NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna Tripadvisor, men i Kina är det...
Boka ett möte med en av våra experter!
Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte