Bilibili

Bilibili har sitt ursprung i animation och har kommit att bli en videoplattform med ett brett utbud av kategorier där kreativiteten inte har några gränser!

Bilibili är plattformen för både B2B- och B2C-marknadsföring!

Bilibili sociala medier
Bilibilis logotyp

Bilibili - Den sociala medieplattformen där kreativiteten inte har några gränser

Bilibili är den bästa plattformen för den yngre kinesiska publiken. Plattformen har gått från att ha varit en content plattform för "animation", serier och spel" till att bli en bredare video plattform. Numera sträcker sig innehållet från anime, musik, spel, filmer, till mode, livsstil, vetenskap och teknik osv.  

Plattformen har ett brett utbud av användare som är experter på särskilda områden och tenderar att vara den bästa plattformen för att få information och kunskap, både av intresse och i utbildningssyfte. 

Bilibili är en relevant plattform för både B2C- och B2B-företag.

Bilibili sociala medier

Med dess möjlighet att få stor räckvidd kan företag engagera sig med sin specifika målgrupp. Till exempel när B2C-företag inom kosmetika vill rikta sig till kvinnliga användare eller B2B-företag som säljer industrikomponenter till ingenjörer.  

Öka din varumärkeskännedom i Kina genom att använda Bilibili! 

Fakta

  • Över 200 miljoner aktiva användare per månad  
  • 80 minuter per dag - Genomsnittlig tid som spenderas på Bilibili  

Vill du veta mer om Bilibili?

Boka ett möte med en av våra experter och ta reda på hur vi kan hjälpa dig att lyckas på Bilibili!
Boka ett möte

Mer läsning

NBH-Guide: Hur viktigt är Weibo för din närvaro på nätet i Kina?

Kinas sociala medier kan för många beskrivas som en djungel och förvirrande att navigera i. Men om du har varit involverad i Kina ett tag har du förmodligen hört talas om Weibo. Det är en social medieplattform som enkelt kan beskrivas som en "mikroblogg". Weibo...

NBH:s guide till branschmedier: Vikten av PR för B2B i Kina

Marknadsföringsstrategin för många B2B-företag har fram till nyligen varit mer traditionell i form av utställningar på mässor, deltagande i evenemang, utbyte av visitkort och uppbyggnad av affärsrelationer genom middagar. Men den digitala utvecklingen har långsamt...

Boka ett möte med en av våra experter!

Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte

Håll dig uppdaterad med det senaste om den kinesiska digitala marknaden

Dela detta