NBH har stor erfarenhet av att skapa digital närvaro på Weibo för både B2B- och B2C-varumärken inom olika branscher!
Weibo kan lätt beskrivas som en blandning av Facebook och Twitter, och för att nå deras lojala följare är det viktigt att skapa både kreativt och informativt innehåll!
Bygg upp varumärkeskännedom, nå dina kunder och optimera din SEO med hjälp av Weibo!



Weibo - Skapa förtroende och öka din rankning i sökresultat
Weibo är en plattform för sociala nätverk och mikrobloggar. Plattformen kan lätt beskrivas som en blandning av Facebook och Twitter.
Weibo är en av Kinas största plattformar som bygger på relationer mellan användare. Det är en utmärkt plattform för att interagera med sina användare och skapa nya följare. Weibo har många lojala användare och som företag som har ett konto på Weibo är det viktigt att göra regelbundna uppdateringar, vara informativ och dela roligt och inspirerande innehåll.
Förmedla din berättelse och öka din SEO.

Weibo är inte bara ett utmärkt verktyg för digital marknadsföring, utan ökar också din SEO. Detta gör det till en bra plattform att inkludera i mixen av plattformar att aktivera och använda som officiell kanal för att kommunicera ditt budskap.
Weibo är en av de första stora sociala medierna i Kina och NBH har stor erfarenhet av hur man når sin målgrupp på Weibo.
Fakta
- 573 miljoner aktiva användare per månad
- 249 miljoner dagliga aktiva användare
Mer läsning
NBH-guiden: Möt Douyin, Tiktoks Kinesiska motsvarighet. Hur kan du som marknadsförare använda Douyin för din närvaro på nätet i Kina?
Om vi säger Douyin säger det kanske inte så mycket, men om vi säger Tiktok hoppas jag att du är med! Även om Tiktok är den västerländska versionen av Douyin finns det många stora skillnader. Som ofta när det gäller det digitala Kina antas nya plattformar snabbare av användarna och snabbt...
NBH Guide to B2B Opinion Leaders: Bygger varumärkeskännedom och ökar försäljningen med en expert inom din bransch!
En trend inom B2B-sektorn är den marknadsföringsomvandling som många företag genomgår. Digital marknadsföring har blivit allt viktigare för B2B-företag i allmänhet, och för dem som siktar på den kinesiska marknaden i synnerhet. I denna...
NBH:s guide till branschmedier: Vikten av PR för B2B i Kina
Marknadsföringsstrategin för många B2B-företag har fram till nyligen varit mer traditionell i form av utställningar på mässor, deltagande i evenemang, utbyte av visitkort och uppbyggnad av affärsrelationer genom middagar. Men den digitala utvecklingen har långsamt...
NBH-guiden: Hur du använder Baidu SEM för att öka din närvaro på nätet i Kina
Om Kina är en viktig marknad för ditt företag bör Baidu ha samma prioritet som din Google-strategi. Baidu kan lätt beskrivas som "Kinas Google", och om man tar en snabb titt finns det många likheter, delvis i utseendet, men också i...
Boka ett möte med en av våra experter!
Hitta en tid som passar dig!
Boka ett möte
