WEBBINAR: B2B-marknadsföring i Kina – Hur får man de resultat som räknas?

aug 12, 2023 |
Event sv | Nyheter

Börja hösten 2023 med ny kunskap som kan stärka din digitala resa i Kina. Anmäl dig till kommande webbinarium!

Som de flesta av oss vet skiljer sig det digitala landskapet i Kina avsevärt för B2B jämfört med andra marknader. Pandemin har medfört stora förändringar och påskyndat den digitala omvandlingen inom B2B i Kina. Därför krävs det nu en ny förståelse för de rätta marknadsföringskanalerna för att kommunicera med din kinesiska målgrupp.

Försäljningsprocessen har blivit mer digital, vilket ger ökade möjligheter att hitta nya kunder i Kina via digitala plattformar. Problemet som många B2B-företag står inför är dock ofta hur man får rätt resultat som är viktiga för ditt företag. Det finns många olika behov, t.ex:

  • Få fram relevanta leads som säljarna kan kontakta
  • Öka ditt inflytande och din varumärkeskännedom
  • Öka antalet personer som besöker dig på ett evenemang
  • Skapa Kina för Kina-innehåll som visar din lokala expertis

Under webbinariet kommer följande ämnen att belysas:

  • WeChat – Hur kan företag få tusentals relevanta följare från sin egen bransch?
  • Kinesisk webbplats & Baidu SEM – Hur kan företag skapa affärsmöjligheter genom Kinas största sökmotor?
  • Branschmedia (PR ) – Hur kan företag få dussintals kinesiska medier inom sin bransch att bevaka deras företag?
  • Zhihu – Hur kan man utnyttja den starkaste kunskapsbaserade plattformen för att visa sina främsta styrkor?
  • Douyin (Tiktok) – Hur kan du använda det för B2B-konvertering och varumärkesbyggande med en begränsad budget?

Ta chansen och lär dig mer om Kinas nya digitala landskap och möjligheterna för ditt företag att öka sina resultat på den kinesiska marknaden! Delta i detta seminarium som arrangeras av Svenska Handelskammaren i Kina, tillsammans med NBH!

NBH:s erfarna talare och experter på marknadsföring i Kina kommer att ge en mer djupgående bild av det digitala landskapet i Kina och hur företag kan utnyttja digitala kanaler för att skapa affärsmöjligheter.

Talare: NBH:s VD Jonathan Kullman och NBH:s partner och CCO Richard Hårdänge

När: Onsdag 6 september 2023, 09:00-10:30 CET, 15:00-16:30 (Pekingtid)

Språk: Engelska

Plats: Online via Microsoft Teams

Länken kommer att delas med gästerna en dag före evenemanget.

Hur registrerar man sig?

Mer information och hur du registrerar dig hittar du här

Redo att nå den kinesiska digitala marknaden?

Boka en kostnadsfri konsultation med NBH:s experter för att bedöma hur ditt företag ska gå vidare på den digitala marknaden i Kina.

DITT TEAM FÖR VARUMÄRKET CHINA

Vi är experter på hur du kan rikta din digitala marknadsföring i Kina.

Share This