Promote Iceland samarbetar med NBH för att nå och förbättra kinesiska resenärers upplevelse

sep 7, 2020 |
Nyheter

Visit Iceland är det officiella marknadsföringskontoret för Island och har som mål att locka resenärer till Island. Kinesiska resenärer har blivit allt viktigare och i samband med denna Promote Iceland har man samarbetat med NBH för att ge kinesiska resenärer lättillgänglig information om Island.

”Vi har lanserat de två viktigaste sociala medieplattformarna i Kina, WeChat och Weibo, och har försett kinesiska resenärer med attraktiv information om varje region på Island och inspiration om möjliga rutter att ta när de är på Island. Vi hoppas att plattformen kan användas av kinesiska resenärer som en aktiv guide under hela deras Islandsresa, från planering, resa och hemkomst”, säger Daníel Oddsson, projektledare för Promote Iceland.

”Island har fått en stor ökning av kinesiska resenärer före COVID-19 och högt sökindex i social lyssning sedan dess och vi är därför glada att arbeta tillsammans med Promote Iceland för att förse kinesiska resenärer med officiell och uppdaterad information om Island. Vi är övertygade om att när världen börjar öppna upp igen och kinesiska resenärer börjar utforska Island, kan vi tillsammans med Promote Iceland erbjuda en oförglömlig resa till de kinesiska resenärerna”, säger Jonathan Kullman, VD för NBH.

Redo att nå den kinesiska digitala marknaden?

Boka en kostnadsfri konsultation med NBH:s experter för att bedöma hur ditt företag ska gå vidare på den digitala marknaden i Kina.

DITT TEAM FÖR VARUMÄRKET CHINA

Vi är experter på hur du kan rikta din digitala marknadsföring i Kina.

Share This