Lilla röda boken
Little Red Book, LRB, är Kinas största sociala shoppingplattform och en av de viktigaste plattformarna för B2C-varumärken.
NBH har många goda kundexempel hos LRB. Med vår professionella kunskap inom digital marknadsföring och vårt stora KOL-nätverk (influencer) kan vi hjälpa dig att sticka ut bland dina konkurrenter i Kina!
Little Red Book - Den största sociala shoppingplattformen i Kina
Little Red Book (LRB), även känt som Xiaohongshu 小红书 och RED, är Kinas största sociala shoppingplattform. Det är Kinas go-to plattform för att dela produktrecensioner, skönhetstips, dagliga outfits, livsstilsbilder och e-handel.
LRB är den kinesiska motsvarigheten till Instagram och Pinterest och är en av de hetaste sociala medieplattformarna i Kina, en viktig plattform för B2C-varumärken att vara närvarande på.
Little Red Book är helt enkelt en ”måste ha”-plattform för B2C-varumärken.
Om du är ett konsumentvarumärke som riktar sig till kinesiska konsumenter är det viktigt att ha ett officiellt konto på Little Red Book, så att du kan engagera dig med din specifika målgrupp och öka din följarbas online i Kina.
Little Red Book har också den unika möjligheten att ansluta din globala webbplats för direkt online-shopping.
NBH skapar ditt konto, hanterar ditt dagliga innehåll med allt från bilder, videor och copy writing.
Få en kick-start och bredare exponering hos LRB med KOL-marknadsföring (influencer marketing). Vi har ett brett nätverk för KOL:s och KOC:s. På så sätt skapar ditt företag förtroende och ökar ditt varumärkes engagemang i Kina.
Viktiga fakta
- 300+ miljoner registrerade användare
- 100+ miljoner aktiva användare varje månad
Mer läsning
NBH-guiden: Little Red Book – Den sociala fusionsappen där UGC-communityn möter e-handeln
Little Red Book (LRB), även känt som Xiaohongshu 小红书 och RED, är Kinas största sociala shoppingplattform. Det är Kinas go-to plattform för att dela produktrecensioner, skönhetstips, dagliga outfits, övergripande livsstilsbilder etc. LRB är den kinesiska motsvarigheten...
NBH:s guide: B2B-marknadsföringsstrategi för Kina
För att driva tillväxt på dagens mycket konkurrensutsatta marknad måste du lära dig hur man utvecklar en framgångsrik B2B-marknadsföringsstrategi för Kina. Det handlar om att bygga upp varumärkeskännedom och skapa ökad efterfrågan på era produkter från era målföretag....
NBH:s guide: Webbplats med kinesiskt värdskap – Fördelar, nackdelar och hur det kan förbättra din närvaro på nätet
Att hosta sitt företags webbplats lokalt i Kina kan uppfattas som krångligt och lite onödigt. Kanske har du redan en välfungerande webbplats, så varför inte bara översätta den? Det finns många anledningar till varför det inte är en så bra idé, så låt oss djupdyka i...
NBH:s guide: Attrahera kinesisk turism med Dianping
Om du ska resa till andra sidan jordklotet, hur planerar du din resa? Eller om du vill fly från staden till landet över en helg, vart vänder du dig då? Många känner kanske igen sig i att klicka sig in på Google, läsa bloggar eller öppna Tripadvisor, men i Kina är det...
Boka ett möte med en av våra experter!
Lämna dina kontaktuppgifter så skickar vi dig en länk till vår möteskalender!
Boka ett möte