Etablera närvaro i Kina

Med nästan 10 års erfarenhet av Kinas digitala marknad, skapar NBH värde i er marknadsföring genom att positionera ditt varumärke utifrån ert budskap och er riktade målgrupp.

TA ANSVAR FÖR DITT VARUMÄRKE MED DIGITAL MARKNADSFÖRING I KINA

Vi ser till att ditt varumärke har rätt digital närvaro, använder rätt plattformar, på rätt sätt, inom Kinas digitala landskap. Vi gör det möjligt för ditt företag att nå din målgrupp i de olika faserna av kundresan.

Kinas digitala marknad kan vara knepig, men med över 1 miljard aktiva internetanvändare erbjuder Kinas växande progressiva marknad stora möjligheter.

 

Låt NBH hjälpa dig att etablera dig i Kina med…

Strategi

Klicka för att bläddra till sektion

Sociala medier

Klicka för att bläddra till sektion

.CN

CN webbplats

Klicka för att bläddra till sektion

WeChat
Miniprogram

Klicka för att bläddra till sektion

marknadsföringsstrategi i Kina

STRATEGI FÖR DEN KINESISKA MARKNADEN

Allt börjar med en strategi. Du känner ditt varumärke bäst och vet vilka mål du vill uppnå med dina marknadsföringsinvesteringar. Vad vi på NBH gör är att hjälpa dig att nå dem!

Vi har genomfört strategier för mer än 100 företag, inom B2C och B2B, och hjälpt dem att nå sina mål. För att komma in på Kinas digitala marknad är en digital strategi grundläggande.

NBH ger dig:

    • Konkurrent analys

    • Marknadsundersökningar

    • Marknadsföringsstrategi

marknadsföringsstrategi för Kina

Etablera närvaro i Kina?

Book a meeting with a sales representative to discuss your specific needs for establishing your presence in China!
Book a meeting

kinesiska webbplatsanvändare

KINESISKA
SOCIALA MEDIER

Närvaro på sociala medier är grundläggande för marknadsföring av företag i Kina. NBH kan det kinesiska sociala medielandskapet, vi skapar närvaro och synlighet på de sociala medieplattformar som är bäst lämpade för ditt varumärke.

NBH arbetar med de största och mest attraktiva plattformarna för att skapa engagemang och stärka ditt varumärke mot din specifika målgrupp.

Our expertise covers a range of platforms from No.1 social media platform in China – WeChat to Little Red Book, Weibo, Bilibili, Douyin/TikTok and Meituan Dianping to mention a few. 

Learn more about Chinas most important Social Media Platforms and get inspired how to target your digital marketing in China. 

användning av sociala medier i Kina
WeChat-logotyp i färg
TikTok-logotyp
Bilibilis logotyp
Zhihus logotyp
Weibo-logotyp i färg
Dianpnig Logotyp
LittleRedBooks logotyp
LittleRedBooks logotyp

Etablera närvaro i Kina?

Book a meeting with a sales representative to discuss your specific needs for establishing your presence in China!
Book a meeting

kinesiska webbplatsanvändare

KINESISK WEBBPLATS

NBH har stor erfarenhet av att anpassa företags hemsida till den kinesiska marknaden. Vi har allt som behövs för att skapa och driva en kinesisk webbplats. Från utveckling av hemsida, hostinglösning, skapande av innehåll till dagligt underhåll.

Om du vill att din hemsida ska ha en snabb laddningshastighet och kunna optimera din ranking på Kinas största sökmotor Baidu (Kinas svar på Google) måste din hemsida vara hostad i Kina. För att kunna hosta din hemsida i Kina krävs en kinesisk domän och en ICP-licens.

Precis som i västvärlden är din hemsida en viktig del av ditt varumärke. NBH ser till att din hemsida toppar i sökresultat och att er målgrupp får en god användarupplevelse när de besöker just er site!

Build your Chinese website

    • Hosted in China
    • ICP Licence ready
    • Baidu (search engine) optimization

Read more about getting a Chinese website here

kinesiska webbplatsanvändare

Etablera närvaro i Kina?

Book a meeting with a sales representative to discuss your specific needs for establishing your presence in China!
Book a meeting

WECHAT
MINI-PROGRAMMET

WeChat med över 1,2 miljarder användare är inte bara en ”app” utan en ”superapp” som alla i Kina använder varje dag, både i sitt yrkesliv och i vardagen.

Genom att lansera WeChat Mini Program har WeChat återigen skapat ett paradigm skifte i mobilanvändandet. WeChat Mini Program kan beskrivas som en app i en app, utan att man som användare behöver ladda ner något till sin hårdvara.

Exempel på projekt för HAAN

Mini Program har utökat möjligheterna både för B2C och B2B. Med över 200 kategorier kan ett Mini Program utveckla allt från e-handel för att integrera ditt globala CRM-system till WeChat eller en portfölj för att visa upp dina produkter och tjänster för kinesiska intressenter och beslutsfattare.

Oavsett vilken bransch du är verksam inom ger WeChat Mini Program oändliga möjligheter att anpassa vad och hur du vill engagera din målgrupp i Kina i olika faser av deras kundresa.

Stay in front and let NBH incorporate Mini Program into your China presence. Read more in-depth about WeChat Mini Program here.

Boka ett möte med en av våra experter!

Leave your contact details and we’ll send you a link to our meeting calendar!
Book a meeting

Håll dig uppdaterad med det senaste om Kinas digitala marknad

Share This